Zapisy na larpy [są tutaj]. Osoby zapisane po 3.02 trafią na listę rezerwową.
Piątek
Poprzedni Lokatorzy
Czas: Piątek 18:00
Sala: L1
Prowadzący: Sabina Stankiewicz, Karolina „Larpowy Ogród” Wysocka
Organizacja: Larpowy Ogród, Lawa, Larpunk
Autorzy larpa: Frederik Berg Østergaard, Tobias Wrigstad
Czas trwania: 2h
Liczba graczy: 4 unisex
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: śmierć, duchy, kłótnia, zdrada, sceny romantyczne
Design Doc:
https://drive.google.com/file/d/13OaopCBo8unlau66a0S8dCpeuGwiJ6aM/view
Opis
Poprzedni lokatorzy to scenariusz oparty na metaforze, opowiadający o radzeniu sobie ze zmianami, jakie zachodzą w ludziach.
Na pierwszy rzut oka to dwuaktowa historia o duchach, traktująca o zazdrości, zaufaniu i pragnieniu. Akcja toczy się w motelu, w stosunkowo współczesnym otoczeniu. Obejmuje dwie linie fabularne, dziejące się w dwóch różnych punktach czasowych. W pewnym momencie obie historie zlewają się w jedną i przeszłość nawiedza teraźniejszość.
Przygotowanie:
Brak wymagań
Konklawe
Czas: Piątek 18:00
Sala: L2
Prowadzący: Bartosz Bruski
Organizacja: Fanklub Bartosza Bruskiego
Autorzy larpa: scenariusz Artur Woźniak, reżyseria Bartosz Bruski
Czas trwania: 6h
Liczba graczy: 12-16
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: brak informacji
Opis
Mamy początek piątego millenium kalendarza Św. Terry. Właśnie zmarł Patriarcha, a kardynałowie z całej galaktyki zbierają się na Konklawe aby spośród siebie wybrać to, które poprowadzi wiernych w nowe milenium. To ciężkie czasy dla Uniwersalnego Kościoła, z jednej strony jest on naciskany przez Państwo Sekularne w osobie Cesarza, czy też gwałtownie rozprzestrzeniającego się Państwa Niewiernych, z drugiej – rozrywany wewnętrznymi sprzecznościami. To trudny czas dla wiernych, jest wiele pytań na które trzeba znaleźć odpowiedzi. Czy SI może być Patriarchą? Czy można wyświęcić Lemowski Ocean? Czy Niewiernych nawracać słowem czy mieczem? Kościół chwieje się w fundamentach pod ciężarem tych i podobnych pytań, a nadszedł najwyższy czas na podjęcie kluczowych decyzji, które ukształtują galaktykę na najbliższe millenium.
Inspiracje: Frank Herbert – Diuna, Dan Simmons – Hyperion/Endymion, Neal Stephenson – Peanatema, Jacek Dukaj – Perfekcyjna Niedoskonałość, Stanisław Lem – dzieła różne, Robert Harris – Konklawe, gra RPG – Gasnące Słońca.
O czym jest ta gra?
Konklawe jest przede wszystkim solidną grą polityczną i science fiction, a wiara i religia są tłem dla rozgrywek politycznych. Choć tematy wiary są wykorzystane w grze w sposób mocno abstrakcyjny, to nie da się ukryć, że gra korzysta z pewnych elementów realnie istniejących religii (przede wszystkim katolicyzmu) i jako taka nie jest to gra dla każdego. Gra ma charakter rozrywkowy i skupia się na aspektach politycznych Konklawe, a zadawane pytania i tematyka mają charakter science-fiction.
Ta gra jest dla Ciebie jeśli lubisz science-fiction, lubisz politykę LUB debatowanie na tematy religijne i etyczne (a najlepiej jedno i drugie), i chcesz zapoznać się przed grą z galerią postaci oraz opisem świata (łącznie ok. 25 stron). Jeśli chodzi o crossplay, w świecie gry występują także rasy inne niż ludzie (i o innych mechanizmach rozmnażania), a płeć postaci ani graczy nie ma żadnego znaczenia dla gry.
Przygotowanie:
Gracze muszą ze zrozumieniem, najlepiej kilka razy, przeczytać opis świata oraz zapoznać się ze wszystkimi postaciami (łącznie ok. 25 stron). Jest to niezbędne. Zajmuje kilka godzin – ilość czasu zależy od indywidualnego tempa czytania, nauki i zapamiętywania uczestnika.
Wymagane stroje: neutralne, mile widziane szaty, płaszcze, kaptury, sutanny i inne stroje lub elementy kojarzące się z duchowieństwem. Każdy gracz jest proszony o przyniesienie na grę jednego kapcia/klapka/sandała, za pomocą którego będzie mógł wyrazić aprobatę lub jej brak dla aktualnego mówcy.
Czy aniołowie piją whisky?
Czas: Piątek 21:30
Sala: L1
Prowadzący: Michał Poręcki
Autorzy larpa: Michał Poręcki
Czas trwania: 2,5h
Liczba graczy: 7-10
Ograniczenia wiekowe: 18+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Morderstwo, Zbrodnia, Wypadki, Śmierć, Przemoc (słowna, psychiczna, fizyczna), Ciąża, Aborcja, Tajemnice, Kłamstwa, Poczucie winy, Seks, Alkohol, Narkotyki, Samobójstwo, kult religijny, LGBT+(opcjonalnie).
Design Doc
https://docs.google.com/document/d/1CpRC5fsZPLkVYYKF8FbDt3PSA0JevSVt/edit
Opis
Dziesięć osób, tajemniczo ląduje w barze, za bardzo nie wiedzą skąd się tam znaleźli, część z nich się zna a część nie. Wspomnienia są jakby rozmyte. W barze poza nimi są tylko barman i tajemniczy jegomość. Potężna śnieżna burza nie pozwala opuścic lokalu, jedyne co mogą robić to rozmawiać i pić. Z czasem okazuje się, że ich historie są ze sobą powiązane a miejsce, w którym się znajdują nie jest tym czym się wydaje.
Przygotowanie:
Brak wymagań
Café Réné
Czas: Piątek 22:00
Sala: Sala Spokoju
Prowadzący: Andrzej Pajdzinski
Organizacja:
Autorzy larpa: Tømte Even, Irgens Marcus
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 20-28
Ograniczenia wiekowe: 18+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Brak informacji
Design Doc:
http://larpfactorybookproject.blogspot.com/2013/10/cafe-rene.html
Inna wersja skróconego opisu: https://bb3c.pl/larp/cafe-rene/
Opis
II Wojna Światowa szaleje. Francja jest zmiażdżona lekko chwiejnym, żelaznym butem niemieckiej machiny wojennej.
Tymczasem w Nouvion, ludzie żyją dalej, najlepiej jak potrafią. Ruchu oporu walczy z Niemcami, a czasem pomiędzy sobą. Niemieccy żołnierze wykonują rozkazy z Berlina ze zmiennym zapałem.
Bardziej przewidujący zdają sobie sprawę z tego, że wojna kiedyś się skończy, ale póki co jej końca nie widać.
Cafe Rene to humorystyczny larp, pastisz oparty na serialu Allo Allo. Jego autorami są Even Tømte i Marcus Irgen. II Wojna Światowa szaleje.
Gra przenosi nas do małego miasteczka w okupowanej Francji. Społecznym centrum Nouvion jest tytułowe Café René. Kawiarnia i jej pracownicy bezustannie są wciągani w intrygi, dotyczące — między innymi- obrazu Upadłej Madonny z Wielkim Cycem von Clompa, zegaru z kukułką i paru niedokładnie zestrzelonych angielskich pilotów. Gra umożliwia wcielenie się w postacie uroczych nieudaczników, których nawet los i fatum starają się obejść szerokim łukiem dla własnego bezpieczeństwa.
Jeżeli wczuwasz się w klimat, jest to larp dla Ciebie 🙂
Przygotowanie:
Prosimy o przybycie w strojach z epoki. Jeśli chodzi o postacie wojskowych, elementy munduru mogą być symboliczne. Tak samo jak stroje innych postaci: przykładowo – komunistyczny ruch oporu to czerwień (np. apaszka), ruch oporu to berety, gestapo płaszcz i kapelusz a kelnerki białe koszule.
Przed grą zalecane jest obejrzenie dowolnego odcinka „”’Allo ’Allo!””
Wszelkie materiały, w tym karty postaci są po angielsku – poziom podstawowy wystarczy, karty nie są długie, na miejscu przed grą będzie krótkie podsumowanie.
Sobota
Strangers (Nieznajomi)
Czas: Sobota 10:00
Sala: L1
Prowadzący: Kasia Lichańska i Jasiek Gąsior
Organizacja:
Autorzy larpa: Nina Runa Essendrop, edycja, tłumaczenie i prowadzenie: Katarina Lichańska, Jan Gąsior
Czas trwania: 3h
Liczba graczy: 10-16
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Brak informacji
Opis
„Strangers” to abstrakcyjny larp eksplorujący więzi społeczne, relacje i emocje towarzyszące powstawaniu i przemianom grup. Obszerne warsztaty dostarczają wszystkich koniecznych do gry narzędzi nawet osobom niedoświadczonym larpowo, a moderowana struktura pozwala graczom we własnym tempie odkrywać swoje miejsce w kreowanej przez larpa przestrzeni i zarazem ją kształtować.
O czym jest ta gra?
Gra opowiada o miejscu jednostki w grupie oraz o tożsamości. Większość faktycznego contentu gry jest tworzona w trakcie warsztatówprzez samych graczy, ale można założyć, że bazowa formuła może sprzyjać pojawianiu się i eksplorowaniu trudnych tematów takich jak samotność, odrzucenie, niezrozumienie, izolacja. Z drugiej strony warto zaznaczyć że z założenia treścią gry jest budowanie społeczności, przełamywanie barier i uczenie się o sobie nawzajem, toteż powyższe ciężkie tematy zazwyczaj występują w punkcie zwrotnym przebiegu gry, jako chwilowa trudność do przezwyciężenia a nie docelowy obiekt eksploracji.
Przygotowanie:
Brak wymagań
Na rozstaju dróg
Czas: Sobota 10:30
Sala: L2
Prowadzący: Gabriela Kruszona, Martyn Kalemba
Organizacja: Stowarzyszenie Larpunk
Autorzy larpa: Wiktor Slavov
Czas trwania: 2,5h
Liczba graczy: 7-30
Ograniczenia wiekowe: 13+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Sytuacja bez wyjścia, beznadziejność, bezsilność, dylematy moralne
Opis
Podnosisz ciężkie powieki i rozglądasz się po obco wyglądającym miejscu. Stoisz pośrodku drewnianej tawerny. Czy to jeszcze sen?
Są tu też inne, przeróżne istoty, a na twarzy każdej z nich wyczytujesz zagubienie podobne Twojemu. Każdej prócz tych należących do wyłaniających się przed Tobą z tłumu trzech tajemniczych sylwetek. Gospodarze przybytku serdecznie zapraszają was do zabawy. Kim są?
. . .
Czego chcą?
O czym jest ta gra?
Na Rozstaju Dróg to larp opowiadający historię o dylematach moralnych, mniejszym złu, lecz przede wszystkim o barwnych postaciach dźwigających ze sobą niemałe bagaże doświadczeń. Istotach, które otrzymają ofertę mogącą na zawsze odmienić ich nędzne żywota. Co, jeśli ich największy dar okaże się jednocześnie największym przekleństwem?
Przygotowanie:
Istnieją 3 gotowe postaci, których interpretacja strojowa jest dowolna, poza tym gracze będą grać własnymi postaciami. Konwencja jest fantasy/mieszana, więc może być to postać z ich ulubionego serialu, z innego larpa, sesji rpg, OC-ka, czy postać, którą właśnie cosplayują. Jest to gra pozwalająca grać to, z czym się czują najbardziej komfortowo.
Co się wydarzyło w Stillwater?
Czas: Sobota 14:30
Sala: L1+L2
Prowadzący: Maciej Starzycki, Zofia Skowrońska
Autorzy larpa: Zofia Skowrońska, Maciej Starzycki
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 10 (3m/5k/2u)
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Dyskryminacja, wykorzystanie, uzależnienia
Ankieta zgłoszeniowa: https://forms.gle/kZyZrn6vSDFVJmmk6
Opis
To historia o mieście. Właściwie miasteczku. I o ludziach, którzy tu mieszkają. Z daleka wygląda ono jak wiele innych miasteczek na całym świecie. Bezpieczne. Przyzwoite. Niewinne. Ale z bliska widać, że kryją się tu cienie. Nasze miasteczko nazywa się Stillwater. Nasza opowieść zaczyna się od tego, co się przydarzyło tego lata Judy Flowers. Czwartego lipca, o świcie…
O czym jest ta gra?
Co się wydarzyło w Stillwater? jest dramatem obyczajowym w konwencji takich serii jak Riverdale czy Life is Strange. Gdyby był serialem Netflixa, oznaczono by go jako: young adult, drama, dark. Gracze wcielają się w uczniów amerykańskiej szkoły średniej, zderzonych z nową dla nich sytuacją – zaginięciem koleżanki.
To gra, w której śledztwo stanowi oś wydarzeń, ale najważniejsze są relacje pomiędzy postaciami, emocje i uczucia. Ciekawi Cię, co się wydarzyło w Stillwater? Zapewniam, że to dopiero początek Twoich pytań.
Gra utrzymana w estetyce high school z lekkim akcentem retro (brak smartfonów i internetu).
PEGI: No Pain, Gra porusza tematykę uzależnień, Odgrywanie scen przemocy, Wymagane stroje, Tematy dyskryminacji lub wykorzystania, Mechanika seksu (bardzo subtelna)
Przygotowanie:
Stroje w klimacie amerykańskiej szkoły średniej dopasowane do postaci (z kieszeniami, albo torebka/plecak). Telefon/odtwarzacz MP3 + słuchawki (jeśli ktoś nie ma, prośba żeby dać znać prowadzącym larpa, zostanie dostarczone).
Miskatonic Madness
Czas: Sobota 20:00
Sala: L1+L2
Prowadzący: Jakub 'Shonsu’ Barański
Organizacja: LubLarp Team
Autorzy larpa: Jakub 'Shonsu’ Barański
Czas trwania: 5h
Liczba graczy: 36
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Bezkarność, choroba, degeneracja, groza, okaleczenie, okrucieństwo, paranoja, przemoc, sadyzm, szaleństwo, uzależnienie, żądza. Ta lista nie jest zamknięta.
Design Doc:
https://lublarp.pl/miskatonic-madness/
Opis
Uniwersytet Miskatonic nie należy do lekkich. Na studiujące tam osoby czeka wiele wyzwań. Jedynie ułamek każdego rocznika kończy uczelnię. Do najbardziej przerażających należą zajęcia prowadzone przez profesora Thomsona — miłośnika, badacza i specjalisty z dziedziny literatury grozy. Na koniec każdego semestru rzesze osób muszą zmierzyć się z egzaminem poprawkowym. O takich, które by go zdały… nigdy nie słyszano.
Nie inaczej jest w tym roku. Od ponad tygodnia próżno szukać życia na kampusie uniwersyteckim. Pojedyncze osoby prześlizgują się w grobowych nastrojach między domami studenckimi i biblioteką. Ciągle pada deszcz. Atmosfera jest podła. Nikomu nie uśmiecha się oblanie egzaminu i wydalenie z uczelni. Termin poprawki zbliża się z każdym dniem. Wyczuwalny poziom stresu rośnie z każdą minutą. To sytuacja, w której może wydarzyć się tylko jedno…
Może zrobią to w nieużywanej świetlicy. Może ktoś zwinie z portierni klucze do auli. Może wybiorą opuszczony dom studencki na uboczu kampusu. Ktoś pewnie przyniesie butelkę alkoholu. Ktoś inny zorganizuje muzykę. Czas na spontaniczną imprezę, która nie skończy się dobrze… Niech rozegra się szaleństwo w Miskatonic!
O czym jest ta gra?
Miskatonic Madness to larp w klimacie grozy i szaleństwa, w którym istotne jest zapoznanie osób chętnych do udziału ze szczegółowymi celami i założeniami gry. Dobrym pomysłem może być lektura rozbudowanego opisu gry, w którym przedstawione są najważniejsze elementy larpa. Ten mini dokument projektowy może być przydatny zarówno dla osób zdecydowanych, jak i dla tych które zastanawiają się: czy Miskatonic Madness to larp dla nich.
Poziom dotyku: średni kontakt fizyczny (przytulanie się, wspólny taniec, teatralne pocałunki, markowane ciosy w scenach walki).
Inspiracje: Mitologia Cthulhu, gra fabularna Zew Cthulhu, gra fabularna Tajemnice Pętli, gra fabularna Tajemnice Powodzi, serial Stranger Things, film The Cabin in the Woods”
Przygotowanie:
Mile widziane będą kostiumy nawiązujące do lat 80. XX wieku i archetypu postaci oraz wyraźne elementy kolorystyczne we wskazanym kolorze postaci. W przestrzeni gry używane będzie kolorowe zmieniające się oświetlenie i głośna muzyka. Możliwa jest również całkowita ciemność.
Zaświaty
Czas: Sobota 22:00
Sala: Sala Spokoju
Prowadzący: Mikołaj „Mishra” Tomalik
Organizacja: https://www.facebook.com/zaginioneswiaty/
Autorzy larpa: Mikołaj „Mishra” Tomalik
Czas trwania: 5h
Liczba graczy: 14-18 (6M, 6K, 6U)
Ograniczenia wiekowe: 18+
Larp przyjazny dla początkujących? Nie
Triggery: przemoc (fizyczna i psychiczna), padaczka
Ankieta zgłoszeniowa: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScUWMgIcAsLSHI48d8hirZePaMn8YxRY35A53I-Fo6ALscv2w/viewform?usp=sf_link
Opis
Kolejne dni zlewają się w całość, a wy dzień za dniem snujecie się bez celu po Uniwersytecie. Monotonia staje się trudna do zniesienia, więc gdy piąty raz słuchacie tego samego wykładu, nawet najbardziej oporni z was zaczynają dołączać do kół studenckich, szukając w nich sposobu na wyrwanie się z codzienności.
Krążą pogłoski, że Uniwersytet skrywa wiele tajemnic, nie wolno jednak o nich głośno mówić. Jedno złe słowo potrafi przyciągnąć uwagę Uczestników, którzy z chęcią uprzykrzają życia pozostałych studentów, nawet gdy nie mają ku temu szczególnych powodów.
Zaświaty to narratywistyczny larp o tajemnicach, spiskach, magii i dramatach. Gracze wcielą się w role studentów, wykładowców, uczestników, którzy mniej lub bardziej zdają sobie sprawę z tego, że są martwi a miejsce, w którym się znajdują to pewnego rodzaju zaświaty.
O założeniach świata słów kilka:
– Studentem jest właściwie każdy gracz niezależnie od innych ról, które pełni.
– Uczestnicy to grupa studentów zarządzająca uniwersytetem. To od nich zależy, jakie wykłady się odbywają i kto powinien na nie uczęszczać. Pełnią również rolę służby porządkowej. Powszechnie znana plotka głosi, że są sługami diabła, ale nikt nigdy nie widział czarta, któremu mieliby służyć.
– Wykładowcą może zostać właściwie każdy student, jeśli złoży odpowiednie podanie do uczestników planujących wykłady. W wyjątkowych sytuacjach zdarza się, że student zostaje wytypowany przez uczestnika do poprowadzenia wykładu o zadanej tematyce.
Właściwie każda z postaci spiskuje w ten czy inny sposób lub ma sekrety, o których woli publicznie nie mówić dlatego nie będzie opublikowanej listy postaci wraz z ich opisami. Role zostaną przydzielone na podstawie ankiety zgłoszeniowej.
O czym jest ta gra?
Zaświaty są larpem nastawionym na grę silnie narratywistyczną z elementami symulacjonistycznymi. Jest to larp przede wszystkim dla osób, które chcą przeżyć opowieść, która jest krótkim, choć istotnym kawałkiem z życia odgrywanej przez nich postaci.
Podczas gry są poruszane głównie 4 rodzaje wątków: magiczne, polityczne, śledcze, miłosne.
Przygotowanie:
Stroje: Uniwersytet, na którym przebywacie, jest czymś na wzór współczesnego Oxfordu, więc w większości spodziewamy się strojów schludnych, lekko formalnych, ale bez przesady. Stroje mogą być również wzorowane na środowiskach uniwersyteckich minionych epok.
Niedziela
Blok larpów pokazowych
Czas: Niedziela 10:00
Sala: L2
Prowadzący: Gabriela Kruszona; Paula Tarasiuk, Inga Brodala, Antonina Bieniewska
Organizacja: Stowarzyszenie Larpunk
Autorzy larpa: Gabriela Kruszona; Bartosz Zawadzki
Czas trwania: 2h
Liczba graczy: 3-96
Ograniczenia wiekowe: Bez ograniczeń wiekowych
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Brak informacji
Opis
Blok larpów pokazowych to możliwość przyjścia i zapoznania się larpowaniem jako hobby. Można wejść w dowolnym momencie, kiedy trwa atrakcja i zagrać jeden z czterech scenariuszy naszych larpów pokazowych. Sama gra to szybka przygoda 20-minutowa na 3-4 graczy. Nie musisz mieć stroju ani żadnych rekwizytów. Na miejscu można też porozmawiać o larpach z prowadzącymi.
O czym jest ta gra?
Scenariusz 1 „Wampir”
Jesteście grupą młodych wampirów, która niedawno została przemieniona. Wasz rodzic nie przejmuje się wami zbytnio i większość czasu jesteście zostawieni sami sobie. Zadecydowaliście zorganizować sobie nocną eskapadę, jednak stanęliście przed problemem, gdy głód krwi dał się wam we znaki. Prędzej się nawzajem rozszarpiecie niż, wrócilibyście do rezydencji rodziców. Musicie zdecydować, co robić. Macie drobną porcję krwi, która uśmierzy ból głodu na tyle, aby dać wam dość czasu na wymyślenie czegoś. Zakładamy, że nie robicie niczego sami, bo jako młode wampiry jesteście mało stabilne i wystawione na wiele zagrożeń.
Scenariusz 2 „Kres fantastycznej podróży”
Jesteście drużyną poszukiwaczy przygód. Spędziliście razem kilka ładnych lat, zanim zaczęły się pojawiać inne zobowiązania i wygląda na to, że to zbliża się koniec waszych wspólnych eskapad. Dlatego wasza ostatnia wyprawa musiała być wyjątkowa. Za cel obraliście obalenie Złego Króla, który od lat terroryzował swój lud. Mimo różnych przeciwności pokonaliście go, zaś w wasze mieszki wpadło wam niemałe bogactwo. Zazwyczaj po prostu przeznaczaliście pieniądze na kontynuowanie swoich wypraw, ale nie jest to opcją, kiedy zadecydowaliście przejść na emeryturę. Musicie wspólnie zdecydować, co zrobicie z tymi pieniędzmi. Co może być niełatwe. Zwłaszcza że niektórzy czują się do tych pieniędzy bardziej uprawnieni niż inni, bądź mają wobec nich specjalne plany.
Scenariusz 3 „Naukowy Zgrzyt”
Jesteście naukowcami na usługach szanowanego, ale i jednak leniwego profesora E. Dostaliście informację o zbliżającym się deadline na wysłanie wniosku od waszego państwa na zakup sprzętu badawczego. Na nieszczęście wasz szef właśnie przypomniał sobie, że termin składania dokumentów mija jutro i kazał wam wszystkim się tym zająć, skoro jest to dofinansowanie dla całego zespołu. Wasza grupa zajmuje się nową dziedziną nauki zwaną elektrycznością, jednak każdy z was ma nieco inny pomysł na jego zastosowanie. Problem polega na tym, że środki pozwolą na zakup tylko jednego jasno określonego celu, jest tylko jedna mała kolumienka w kwestionariuszu. Pamiętajcie, że w przyszłości będziecie musieli się z niego rozliczyć. A wiadomo, co robi się z naukowcami, którzy nie realizują założeń projektu i marnują państwowe pieniądze! Macie niewiele czasu, by razem zadecydować, na co zgłosicie dofinansowanie we wniosku grantowym szybko do roboty, bo wam kawa wystygnie!
Scenariusz 4 „School is War”
Jesteście najznamienitszymi członkami samorządu studenckiego w prestiżowej szkole w Japonii. To elita elit, mogą się tu uczyć tylko najbardziej utalentowani. Sami macie umiejętności, które sprawiają, że jesteście prawdziwymi championami. Życie było jak w bajcie, dopóki nie pojawiła się ona — protagonistka serii, której celem jest zostanie championką szkoły. To tytuł, który może nosić tylko jedna osoba na raz. Aktualny przewodniczący dzierży tę pozycję bezkonkurencyjnie już trzeci rok z rzędu. Wszystkie wyzwania rzucone protagonistce podejmuje bez zająknięcia. Dlatego, to właśnie wy, lojalne miniony przewodniczącego, musicie wymyślić ostateczne wyzwanie, które powali tę bezczelną dziewuchę na łopatki. Jedyną przeszkodą, która stoi wam na drodze, jest… szkolny budżet, który pozwala na zrealizowanie tylko jednego pomysłu.
Przygotowanie:
Brak wymagań
Analiza
Czas: Niedziela 10:30
Sala: L1
Prowadzący: Karolina „Larpowy Ogród” Wysocka
Organizacja: Larpowy Ogród, Larpunk, Lawa
Autorzy larpa: Karolina „Larpowy Ogród” Wysocka
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 4 unisex
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: śmierć, choroba
Design Doc:
https://drive.google.com/file/d/1C1YZG3hhDjWBQKIDwF_ltdRLf-07ckUz/view?usp=share_link
Opis
Analiza to larpo-rpg, opowiadający o mieszkańcach tajemniczej planety.
W jaki sposób potoczą się ich losy?
Czy uda się zapobiec katastrofie?
To opowieść o współpracy, wzajemnej pomocy, dopełnianiu się oraz problemach, które prowadzić mogą do rozłamu lub zacieśnienia więzi.
Trudne wybory obmyślamy razem
Od życia każdego zależy los ogółu
Jesteśmy Jednością
Przygotowanie:
Opowiadanie: https://drive.google.com/file/d/1sVvMLRnQIQyq9RKxLNr6GXSePahuYhi4/view?usp=share_link
Bajanie pierwszego podróżnika:
https://drive.google.com/file/d/1b4GQjgXrmdy6PDNOwa1n2WqkVx5ZuFye/view?usp=share_link
Przed larpem gracze otrzymają karty postaci
Ławeczka
Czas: Niedziela 12:00
Sala: L2
Prowadzący: Klaudia Toruń, Marta „Ireth” Szmigiel
Autorzy larpa: Klaudia Toruń, Marta Ireth Szmigiel
Czas trwania: 3h
Liczba graczy: 6-10
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Triggery: Brak informacji
Opis
Przyznajcie się, kto z Was chociaż raz nie przysiadł na Ławeczce przed blokiem, dziękując w duchu za ten cud polskiej myśli technicznej? Kto nie przechodził obok sunsiadów delektujących się chwilami spędzonymi na takiej Ławeczce ? A kto z Was chociaż raz nie narzekał na życie, politykę i obsrane trawniki z poziomu polskiej Ławeczki? No właśnie! Taka Ławeczka to miejsce spotkań pokoleń, picia z sąsiadami kawusi, obierania ziemniaków oraz zabijania nudy wódką. Ale Ławeczka to też miejsce zdrad, kłótni o serial na całe osiedle oraz wyznań prawdziwej, wiecznej miłości. Ławeczka przed blokiem to polski skarb, to duma narodowa! Więc Ławeczkę to Ty szanuj! Możemy się lubić i nie lubić, ale o Ławeczce to złego słowa nie dam powiedzieć!
O czym jest ta gra?
Ławeczka to jeepform będący komedią obyczajowa o polskim społeczeństwie blokowiska lat 90’, poruszający tematykę stereotypów, zarówno kulturowych jak i płciowych. Grę zaprojektowano na 8-10 graczy oraz interaktywną publiczność. Jeep podzielony jest na akty ze scenkami obyczajowymi między nimi. Mile widziane stroje i rekwizyty z lat 90 (prosimy o utrzymanie ich w na odpowiednim poziomie kicz… polskości 😉
Przygotowanie:
stroje w klimacie lat 90