PIĄTEK

Tytuł: Najłatwiejsza robota na świecie
Mistrz Gry: KubaP – Avangarda
System: Nemezis / Savage Worlds
Godzina: 18:00-22:50
Sala: RPG 1
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Ograniczenie wiekowe: 16+
Liczba graczy: 4
Triggery: brutalne opisy, strach, przemoc, krew
Opis sesji: Jesteście członkami oddziału doborowych marines, którzy mają najlepsze zadanie na świecie – przewieźć 50 par narzeczonych, wybranych spośród najpiękniejszych osób na świecie, którzy mają pobrać się przed kamerami w głośnej premierze telewizyjnego reality show. To serio prosta robota. Wsiadacie na statek, lecicie przez 365 dni, gracie w karty i pijecie darmową whisky. Co może pójść nie tak? Przynajmniej tak się Wam wydaje do momentu, w którym kapitan nie robi sobie kąpieli w ciekłym azocie, a Wy orientujecie się, że „Caledonia” to nie do końca zwykły statek…

Tytuł: Plaga szaleństwa
Mistrz Gry: Archival
System: Eternal Steel
Godzina:  18:00-23:50
Sala: RPG 2
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Ograniczenie wiekowe: 16+
Liczba graczy: 3-6
Triggery: brak
Opis sesji: Łatwo przypiąć komuś łatkę szaleńca. To ktoś, kto mocno odstaje od reszty, widzi świat inaczej lub bełkocze sam do siebie. Póki jest niegroźny, ignoruje się go i zamiata pod dywan zdrowo funkcjonującego społeczeństwa. Gdy jednak ogarnia go nieposkromiona żądza krwi, w której morduje wszystkich w zasięgu wzroku, staje się chwastem, który należy wyrwać.
W ciągu zaledwie tygodnia odnotowano już pięć takich przypadków. Władza bagatelizuje problem, tłumacząc agresję mieszkańców Dravorin niezadowoleniem z powodu rosnących podatków. Sprawa śmierdzi wyłącznie arcymaginii Tashii Groxis – paradoksalnie najbardziej szurniętej magini na kontynencie. Tashia wynagrodzi osoby, które przyczynią się do rozwiązania sprawy.

Tytuł: W tajnej służbie Jej Książęcej Mości
Mistrz Gry: Jakub Zapała
System: Dwory Końca Świata
Godzina: 18:00- 21:50
Sala: RPG 3
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Ograniczenie wiekowe:
Liczba graczy: 2-5
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Laion rządzi dworska Gra. Przywileje, majątki i tytuły można zdobyć dzięki książęcej łasce, ale też stracić w wyniku intrygi. Polityczne rozgrywki między książętami tego Rodu toczą się głównie w ich pałacach. Nadeszły jednak czasy, gdy nie tylko dyplomaci i dworzanie decydują o wyniku intryg. Misje szczególnej wagi powierza się szpiegom, takim jak Wy.


Tytuł: Ave Sophia! Morituri Te Salutant!
Mistrz Gry: Jakub „Liskowic” Rutkowski
System: Qvo Vadis / Savage Worlds
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe: 15+
Godzina: 18:00-22:50
Triggery: Wiara, brutalność, narkotyki
Sala: RPG 9
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie|
Opis: Jesteście zbrojnym ramieniem Świętej Ligi. Asterionioński okręt rozbił się na Nubii. Nie wolno pozwolić, aby plugawa technologia dostała się w ręce Waszych rywali z Technokracji Aesiriańskiej. Zofia Vass wydała Wam rozkazy i wypełnicie je choćby za cenę śmierci. Wyposażeni w najlepszy sprzęt i niezachwianą wiarę, stawicie czoła rasie odwiecznych adwersarzy i zdacie sobie sprawę, że czasami największa niewiadoma… tkwi w Was samych.


Tytuł: The Mystery Landscape
Mistrz Gry: Rafał Pośnik
System: Tales from the Loop
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: brak
Godzina: 19:00-22:50
Triggery: brak
Sala: RPG 5
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: [For English look below]
The Mystery Story to nie jedyny sposób grania w Tales from the Loop. Innym sposobem jest wykorzystanie Mystery Landscape – środowiska z dziwnymi lokalizacjami, ekscytującymi stworzeniami i konstrukcjami oraz ludźmi o podejrzanych celach. W tej metodzie Dzieci mogą poruszać się swobodnie bez uprzednio spisanej fabuły i szukają Tajemnic do zbadania. Będziemy używać Story Cubes do tworzenia Mystery Landscape.

The Mystery Story is not the only way to play Tales from the Loop. Another way is to use a Mystery Landscape – a sandbox environment with strange locations, exciting creatures and constructions, and people with dubious agendas. In this method, the Kids are allowed to move around freely without a pre-written plot, and they seek out Mysteries to explore.
We will use Story Cubes to create a Mystery Landscape.

Tytuł: Pogańskie pamiątki
Mistrz Gry: Marek Golonka
System: Lamentations of the Flame Princess
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe:
Godzina: 19:00-00:50
Triggery:
Sala: RPG 7
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Toruń, Korona Królestwa Polskiego, Rok Pański 1500.
Po wielu latach prób i poszukiwań Wasza grupa awanturników, heretyków i poszukiwaczy skarbów ustaliła wreszcie, gdzie Zakon Krzyżacki ukrył pogańskie relikwie przywiezione na Pomorze z Grecji, której bóstwa i magię co mniej bogobojni bracia zakonni badali przy okazji działalności w Ziemi Świętej. Wszystkie ślady wskazują na niewielką, niepozorną warownię położoną w otaczających Toruń lasach, którą oczy śmiertelnych mogą wyraźnie dostrzec tylko przez pięć dni w roku, w połowie czerwca. Nie wszyscy z Was już dotarli na miejsce, ale nie ma co zwlekać – jeśli nie zbadacie skrytki teraz, trzeba będzie czekać kolejny rok!
„Lamentations of the Flame Princess” to jedna z gier tak zwanego Renesansu Starej Szkoły – wykorzystuje ona lekko zmodyfikowaną mechanikę pierwszej edycji Dungeons & Dragons i skupia się na eksplorowaniu podziemi oraz poszukiwaniu skarbów. Zarazem słynie z nietypowych i często niepokojących elementów w przygodach, a także z tego, że scenariusze do niej często rozgrywają się we wzbogaconej o magię renesansowej bądź barokowej Europie.
„Pogańskie pamiątki” to krótka przygoda w podziemiach skupiona na zagadkach i badaniu przeszłości tajemniczej warowni w poszukiwaniu skarbów. Mam dla Was gotowe postaci – członków organizacji, która od dawna poszukiwała krzyżackich skarbów – i jest ich około tuzina, niewykluczone bowiem, że nie wszystkie postaci wrócą z poszukiwań żywe.

Tytuł: Kwiat w szponach cierni
Mistrz Gry: Dżignac
System: Cztery Pory Roku, autorski
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 16+
Godzina: 19:00-00:50
Triggery: brutalność
Sala: RPG 10
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Wiosna chyli się ku końcowi. Wielkimi krokami zbliża się ciepłe, choć nie dla wszystkich leniwe, Lato. Serce barona zapomniało już, co znaczy radość ze słońca i żywej przyrody. Jego nastoletnia córka, dziedziczka ziem, padła ofiarą strasznej choroby. Mieszkający w mieście Czarodziej Wiosny twierdzi, że pomóc jej może tylko wywar z płatków tajemniczego kwiatu Amarantu.
Przygoda odbędzie się w autorskim, baśniowym świecie fantasy, opartym o cykliczność życia i cztery pory roku, które się z nią wiążą. Jeżeli lubisz autorskie rozwiązania i baśniowe klimaty, ta sesja jest dla Ciebie.

Tytuł: [Tytuł skasowany ze względów bezpieczeństwa]
Mistrz Gry: Marcin “Seji” Segit
System: Paranoia
Minimalna liczba graczy: 6
Maksymalna liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe: 15+
Godzina: 20:00-00:50
Triggery: Komputer ustala zasady. Komputer ma zawsze rację. Komputer jest twoim przyjacielem. Chwała Komputerowi!
Sala: RPG 6
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Obywatele! W związku z ciągłym zagrożeniem Kompleksu Alfa ze strony [skasowane] oraz [skasowane] zostały podjęte działania mające na celu [utajnione] i [utajnione]! Wszystkie lojalne klony zobowiązane są do zwracania uwagi na nietypowe zachowania innych klonów i natychmiastowe raportowanie zagrożeń. Do raportowania zagrożeń należy użyć formularza Z-14/76/11 dostępnego w trzecim okienku od lewej w sektorze WOD. Obywatelu! Zachowaj czujność! Nie ufaj nikomu! Trzymaj laser w pogotowiu!

Tytuł: Festyn w Oberseert
Mistrz Gry: Kratistos oraz Marysieńka Królowa
System: Warhammer ed 2
Minimalna liczba graczy: 6
Maksymalna liczba graczy: 10
Ograniczenia wiekowe:
Godzina: 20:00-00:50
Triggery:
Sala: RPG 8
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Scenariusz oparty jest na udziale dwóch drużyn: ludzi oraz Skavenów. Awanturnicy początkowo nie są świadomi istnienia niebezpieczeństwa czyhającego w kanałach miasta. Zaangażowani w rywalizację między kupcami a hrabią odliczają dni do lokalnego święta i festynu. Z czasem odkrywają czające się pod ziemią zagrożenie. Od postępowania obu drużyn zależy los zarówno Oberseert, jak i gniazda szczurów mieszczącego się pod nim.

Tytuł: Écrasez l’infâme!
Mistrz Gry: Aleksander „Złotówa” Kowaliński
System: nowy Świat Mroku
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 18+
Godzina: 21:00-01:50
Triggery: brutalność, graficzne opisy, przemoc wobec kobiet, erotyka, groza, antyklerykalizm, bluźnierstwo, okultyzm, satanizm
Sala: RPG 4
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Koniec XIX wieku. Belle époque. Fin de siècle. Światowe stolice, takie jak Londyn, Paryż, Wiedeń stały się arenami obrazoburczych, bluźnierczych scen. Dekadencja wdarła się w ludzkie umysły. Absynt miesza się ze sztuką, a opary opium z magią. Wszędzie głośno o tajemnych zakonach oddających się okultyzmowi i wyuzdaniu… Czarne msze pojawiające się w nagłówkach bulwarowych gazet. Pogłoski te, miast odstraszać, przyciągają uwagę ciekawskich. Liczne media przychodzą na pomoc zagubionym, a stoliki wirują ku przerażeniu zgromadzonych gości…
W Paryżu dochodzi do tajemniczego morderstwa. Ofiarą jest młoda zakonnica, okaleczone zwłoki wyłowiono z Sekwany. Bohaterowie muszą rozwikłać zagadkę jej śmierci. Dlaczego odnaleziono ją w pobliżu złej dzielnicy Montmartre? Dlaczego ślady na zwłokach wskazują, że nie było to zwykłe morderstwo? Kto pozbawił życia dziewczynę zaślubioną samemu Bogu? Jakie inne tajemnice związane są z jej śmiercią?


Tytuł: Theta-6: Atak prewencyjny
Mistrz Gry: Aleksandr „Paladaddy” Ramaniuk
System: Autorski świat – hard SF na podstawie „Endless Space”
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 13+
Godzina: 22:00-3:50
Triggery: Przemoc, religia
Sala: RPG 3
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: „Każdy z nas jest tylko drobinką pyłu, ale razem możemy być gwiezdnym wiatrem!” –  to słowa, z którymi wstąpiliśmy do największej organizacji religijnej znanej ludzkości: Pielgrzymów. Od 150 lat, kiedy pojawiły się Portale i Pył, podróżujemy po całej galaktyce w poszukiwaniu Bogów, którzy je stworzyli. Wierzymy, że znajdziemy ich. I wierzymy, że kiedy to zrobimy, też staniemy się Bogami.
Gracze wcielą się w role przywódców „Klingi Lilian” – oddziału awangardowego jednej z flot Pielgrzymów. Kierujecie się na planetę Theta-6 z zadaniem objęcia kontroli nad portem gwiezdnym, znajdującym się na tej planecie – największym w sektorze. Na miejscu możecie się spodziewać kombinacji zażartych walk taktycznych i subtelnych intryg. Owa gra będzie pierwszym playtestem nowego systemu autorskiego „Cosmic Dust”, zorientowanego na zarządzanie dużą frakcją z podwładnymi i zasobami.

Tytuł: Bębny Amonthesa
Mistrz Gry: Jacek Duch
System: Conan 2d20 (Modiphius)
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 21+
Godzina: 23:00-03:50
Triggery:
Sala: RPG 1
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Kiedy ostatni raz wstałeś ze świadomością że to twój ostatni dzień? Śmierć przyjdzie dziś po ciebie: za parę godzin, może już za parę minut… Wszystkie plany na przyszłość: wino, kobiety, bogactwo to dobra których już nigdy nie uświadczysz. Już nawet ją słyszysz! Jak się zbliża, coraz bliżej, coraz szybciej, poruszając się w rytmie tych przeklętych bębnów…

Tytuł: Spokrewnienie
Mistrz Gry: Rafał Pośnik
System: Wampir Maskarada
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 16+
Godzina: 00:00-03:50
Triggery: rodzina, presja psychiczna, morderstwo, brutalność
Sala: RPG 5
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Sesja nocna. W Wampira powinno grać się w nocy – my dajemy Wam taką możliwość.
Wbrew popularnym plotkom, nie każda ofiara pocałunku wampira staje się sama wampirem – stworzenie potomka wymaga świadomego działania i często zgody. Spokrewnienie jest określeniem dla aktu przeistoczenia śmiertelnego w Wampira. Kiedy wampir chce stworzyć dziecko, jego łowy nabierają nowych cech. Spokrewniony nie poszukuje już po prostu pożywienia; zamiast tego, staje się bardziej świadomy i sprytny. Czasem, poszukując najlepszego zestawu indywidualnych zachowań, wiąże śmiertelnika ze sobą. Tworzy rodzinę, którą włącza w swoją Koterię. Wszystko po to, aby uzyskać najlepszą podstawę nieśmiertelności: lojalność.

 

SOBOTA


Tytuł: Avignionet: Żądza władzy
Mistrz Gry: Jakub Zapała
System: Dwory Końca Świata
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe:
Godzina: 10:00-13:50
Triggery: choroba
Sala: RPG 7
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Generał Richard de Montalbe wydał w zeszłym tygodniu rozkaz marszu dla armii i odsłonił wschodnią granicę księstwa. Wasz Pan, książę Vincent, potrzebuje sprawnych ludzi, którzy powstrzymają katastrofę. Wam powierzył misję przechwycenia generała w okolicach stolicy hrabstwa Benelaoi. Musicie opanować sytuację i zadbać o bezpieczeństwo Waszej ojczyzny. Ze Złotych Stepów zbliżają się już bowiem nieludzcy najeźdźcy.

Tytuł: “Niech Żyje Książę!”
Mistrz Gry: Rafał Pośnik
System: 7th Sea II ed.
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: brak
Godzina: 11:00-14:50
Triggery: brak
Sala: RPG 6
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: [For English look below]
To miało być prywatne spotkanie. W sali tronowej zamku, z księciem. Księciem Rzeczypospolitej. Było to spotkanie dość kolorowej zbieraniny postaci: księcia Sarmacji, przyszłej panny młodej z Vodacce i jej oszałamiającego brata, całkowicie uczciwego kastylijskiego marynarza i tajemniczego, stoickiego ochroniarza. To miało być prywatne spotkanie, każdy uczestnik miał własną agendę… niektóre ze spraw mniej publiczne niż inne.
Ale oczy kobiety z Vodacce rozszerzyły się.
To polityczny zamach. Musicie się stąd wydostać.

It was supposed to be a private meeting. In the throne room, with the Prince. Prince of the Commonwealth. It was a motley gathering: the prince of Sarmatia, a Vodacce bride-to-be and her swaggering brother, an entirely honest Castillian sailor, and a mysterious, stoic bodyguard. It was supposed to be a private meeting, each participant with their own agenda… some of them less public than others.
But then, the Vodacce’s eyes went wide.
This is a political coup. You’ve got to get out of here.

Tytuł: Eternal Steel – Zdarzyło się w Feanlos
Mistrz Gry: Archival
System: Eternal Steel
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe: 16+
Godzina: 12:00-17:50
Triggery:
Sala: RPG 10
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Morderstwo na zlecenie? Ochrona karawany? Przemyt ciastek do Tenger? Są zdecydowanie łatwiejsze sposoby na zdobycie małych, żółtych dóbr doczesnych. Posiadając tę wiedzę, podjęliście się przewiezienia małej szkatułki, której właściciel – Derias z Portu Gembley – nalegał, by była chroniona przez bandę uzbrojonych najemników. Dlaczego właściciel floty handlowej nie chciał wysłać przesyłki drogą morską lub przekazać komuś nierzucającemu się w oczy? Nie wiecie, ale właśnie docieracie do bram karverskiego Feanlos, gdzie macie odnaleźć dashavalskiego handlarza imieniem Huss. On ma odebrać od Was szkatułkę i wypłacić wynagrodzenie. Misja ukończona? To się okaże…

 

Tytuł: Milcząca oaza
Mistrz Gry: Michał „kuglarz” Dzidt
System: Wyjątkowi Bohaterowie i Niezwykłe Zagrożenia
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 11+
Godzina: 13:00-16:50
Triggery: brak
Sala: RPG 8
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Gracze wcielą się w herosów, którzy przemierzając pustynię natrafiają na wyzwania związane z tajemniczymi zajściami w kopalni krasnoludów i pobliskiej osadzie. Zmierzą się ze starożytnym złem i mrokiem kopalnianych sztolni.

Tytuł: Multi_Arisu
Mistrz Gry: Kratistos
System: Autorski hack PbtA / Japoński cyberpunk
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 13+
Godzina: 14:00-15:50
Triggery:
Sala: RPG 7
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: MULTI_Arisu to jednostrzałowa mini-gra o azjatyckich nastolatkach z nadprzyrodzonymi zdolnościami w klimacie „Japan cyberpunk”. Mechanicznie jest to hack systemu Powered by the Apocalypse. Gra jest zaprojektowana dla 3-4 graczy na jedną krótką sesję. Wraz z przygotowaniem powinna zająć około 60-90 minut.

Tytuł: Magiczna sztuczka
Mistrz Gry: Jakub Zapała
System: Tails of Equestria
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 4-8 lat
Godzina: 15:00-17:50
Triggery: brak
Sala: RPG 6
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: W Equestrii dzieje się wiele niezwykłych i magicznych spraw. Jednak rzadko bywa tak, by na morzu pojawiała się i znikała cała wyspa. Nuda spokojnych letnich miesięcy w Vanhoover została przerwana tym dziwnym zdarzeniem. Wasza grupka przyjaciół będzie musiała się tym zająć.

Tytuł: Montsegur: W imię honoru
Mistrz Gry: Maciej Ostrowski
System: Dwory Końca Świata
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe:
Godzina: 16:00-19:50
Triggery:
Sala: RPG 3
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Anoir de Falais jest jednym z najszlachetniejszych arystokratów Imperium. Przystojny, zamożny, bajecznie bogaty. Jest trzeci w kolejce do tronu Montsegur, a jego krewniakami są władcy wszystkich innych krain. Możliwe jednak, że ten niezwykły młodzieniec wkrótce pożegna się z tym światem. Wplątał się bowiem w pojedynek, który może kosztować go życie. Najgorsze jest to, że jako człowiek honorowy nie da się odwieść od zamiaru uczciwej walki z nieuczciwym przeciwnikiem.

Tytuł: Combrai: Przyszli od strony wody
Mistrz Gry: Szymon Osik
System: Dwory Końca Świata
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 16:00-19:50
Triggery: brutalność, wojna
Sala: RPG 4
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Wasze rodzinne miasto, piękne i bogate Silveclaire, jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Hrabia wyjechał z wojskami do stolicy. Tymczasem bez ostrzeżenia przez rzekę ze wschodu zaczęła się przeprawiać potężna armia. Między nią a bezbronnym miastem stoicie tylko Wy, wierni Wam ludzie i garstka straży. Czy dacie radę uratować Silveclaire?

Tytuł: Laine: Sąd księżnej
Mistrz Gry: Rafał Pośnik
System: Dwory Końca Świata
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 16:00-19:50
Triggery: brutalność
Sala: RPG 5
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Aoumielle to serce księstwa Laine. Zwróciło się ono przeciw swemu panu. Lady de Aoumielle została oskarżona o przygotowywanie spisku, który miał odsunąć młodego księcia Ethana od władzy. Ten wysłał swoją matkę wraz z Wami, zaufanymi doradcami, byście dokonali sądu nad butną arystokratką. Hrabia Maurice de Chantel pojmał zdrajczynię i już na Was czeka. Jednak z nastroju księżnej wnioskujecie, że za tą sprawą kryje się coś więcej. Chyba nie tak łatwo będzie wysłać lady de Aoumielle na szafot.

Tytuł: Pieśń dawnych lat
Mistrz Gry: Jakub „Arathi” Nowosad
System: Eclipse Phase
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: minimum 17 lat
Godzina: 16:00-20:50
Triggery: brutalność, rasizm, gore
Sala: RPG 7
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Tak
Opis: Pathfinder City na Marsie – najmłodsza perła Planetary Consortium. Pomiędzy pełną niebezpieczeństw Titan Quarantine Zone a prowadzącymi na inne planety Pandora Gate. Istne Las Vegas na marsjańskiej ziemi, które dla kilku operatorów Firewall, wysłanych, by odnaleźć zaginionego agenta, może stać się przedsionkiem piekła.

Tytuł: Temporalny Teatrzyk Chronosa przedstawia: Ciężki (wa)żywot
Mistrz Gry: Chronos
System: The Veggie Patch
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe:
Godzina: 16:00-19:50
Triggery: –
Sala: RPG 9
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata?  Nie
Opis: Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, jak to jest być warzywem?
Nie?
Może nie wiecie, co tracicie?
Czy taki Pomidor albo taka Papryka spędzają cały dzionek, wygrzewając się w słońcu, czy też może udają się na wypady po surowce w pełną niebezpieczeństw Dzicz? Miejsce, w którym można znaleźć prawdziwe skarby, ale można też się natknąć na mordercze Gryzonie albo gorzej… Chwasty! A może ramię w ramię z Fasolkami, Marchewkami i Ziemniakami broną wyłomu w Żywopłocie przed atakiem przebrzydłych Kapuściaków? A może doglądają swej najlepszej kumpeli Rzodkiewki, która poprzedniego dnia przesadziła z herbatką z kompostu i teraz jej odbija?
Przywdziej pelerynę z trawy, uzbrój się w zardzewiałego gwoździa i walcz w obronie Grządki! Przekonaj się, jak to jest być Warzywem!

 

Tytuł: Liga upadłych bohaterów
Mistrz Gry: Mactator
System: Wolsung
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 18:00-21:50
Triggery:
Sala: RPG 2
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Sesja wolsungowa dla początkujących.
Wymagane doświadczenie zdobędziecie na wcześniejszej prelekcji o Wolsungu „Skandale i gafy, czyli o tym jak gramy w Wolsunga”, na której zostanie przedstawiony opis sesji.
Kostki i postacie posiada MG.

Tytuł: Liga upadłych bohaterów
Mistrz Gry: Samael
System: Wolsung
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 18:00-20:50
Triggery: –
Sala: RPG 8
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Sesja wolsungowa dla początkujących.
Wymagane doświadczenie zdobędziecie na wcześniejszej prelekcji o Wolsungu „Skandale i gafy, czyli o tym jak gramy w Wolsunga”, na której zostanie przedstawiony opis sesji.
Kostki i postacie posiada MG

Tytuł: Święta w Equestrii
Mistrz Gry: Cellar
System: My Little Pony: Tails of Equestria
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 18:00-21:50
Triggery: przyjaźń, miłość, kucyki pony, tęcze
Sala: RPG 6
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Kucyki Pony i święta, które ktoś musi przygotować. A któż by lepiej się nadawał niż drużyna dzielnych kuców? Sesja dla każdego.

Tytuł: Eternal Steel – Burza piaskowa
Mistrz Gry: D-enit
System: Eternal Steel
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe: 16+
Godzina: 18:00-23:50
Triggery: –
Sala: RPG 10
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Eskorta karawany – brzmi jak najbardziej niewdzięczna robota na świecie, szczególnie jeżeli droga prowadzi przez monotonną pustynię. Burza piaskowa była ryzykiem, na które byliście przygotowani, jednak Wasz kontrakt nie przewidywał walki ze złymi pustynnymi duchami. Sile, bo tak Dashavalczycy je nazywają, zmusiły was do taktycznego odwrotu. W rezultacie trafiliście do miejsca, do którego upiory z jakiegoś powodu bały się podejść. Co je powstrzymało, gdzie właściwie jesteście i, przede wszystkim, jak wrócić na trakt?

Tytuł: Combrai: Zaślubiny
Mistrz Gry: Rafał Pośnik
System: Dwory Końca Świata
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 21:00-00:50
Triggery: brutalność
Sala: RPG 5
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Panna de Guile bierze ślub! Dziedziczka potężnej fortuny najbogatszej szlacheckiej rodziny południowego Imperium wchodzi w związek małżeński. Nikt nie zna tożsamości jej oblubieńca. Czyżby prawdziwe były pogłoski, że to ktoś książęcej krwi? Niezależnie od tego, kim jest tajemniczy narzeczony, stanie się on z miejsca jednym z najmajętniejszych władców Imperium, a na jego usługi będzie cała potężna flota rodziny de Guile.

Tytuł: Legendy Polskie:  Z pustyni do puszczy
Mistrz Gry: Jakub „Arathi” Nowosad
System: Monster of the Week (PbtA)/ Legendy Polskie Allegro
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: minimum 17 lat
Godzina: 21:00-01:50
Triggery: polityka, brutalność, narkotyki, alkohol, umiarkowane gore
Sala: RPG 7
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Tak
Opis: Agenci Żelaznej Góry dostali kolejne zadanie: odkryć, kto stoi za tajemniczymi morderstwami przy wycince prowadzonej w Puszczy Białowieskiej. Trzeba to zrobić, nim na inspekcję wycinki przyjedzie Minister Ochrony Środowiska, co ma nastąpić na dniach. Kto będzie większym zagrożeniem: lekkomyślny minister, zdeterminowani ekolodzy, przerażeni drwale czy sama Puszcza?

Tytuł: Nos-Dames
Mistrz Gry: Marek Golonka
System: Lamentations of the Flame Princess
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 21:00-02:50
Triggery: –
Sala: RPG 8
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Paryż, Rok Pański 1645.
Po dworze panującego od dwóch lat Ludwika XIV – przyszłego Króla Słońce – rozchodzi się pogłoska o nieziemskich skarbach ukrytych rzekomo przez zmarłego przed dwoma laty kardynała Richelieu. Jego bajeczna fortuna miała zawierać całe jeziora monet i bezcenne kamienie szlachetne, a niektórzy spekulują, że także zapiski i artefakty związane z czarną magią. Miejscem ukrycia tych bogactw ma rzekomo być „Nos-Dames de Paris” – „Nasze Pani Paryskie”. Brzmi to zwodniczo podobnie do nazwy katedry Notre Dame, a jednak dokładne przeszukanie jej nie ujawniło żadnych tajnych kryjówek. W jednej z komnat Wersalu królewscy muszkieterowie spotykają się z podejrzanym okultystą, który próbuje ich przekonać, że nazwa podana przez kardynała nie jest żadną zmyłką – paryskich katedr jest więcej niż jedna i to w tych innych należy szukać skarbów Richelieu. A jak się do nich dostać? Tu zaczyna się nasza opowieść…
„Lamentations of the Flame Princess” to jedna z gier tak zwanego Renesansu Starej Szkoły – wykorzystuje ona lekko zmodyfikowaną mechanikę pierwszej edycji Dungeons & Dragons i skupia się na eksplorowaniu podziemi oraz poszukiwaniu skarbów. Zarazem słynie jednak z nietypowych i często niepokojących elementów w przygodach, a także z tego, że scenariusze do niej często rozgrywają się we wzbogaconej o magię renesansowej bądź barokowej Europie.

Tytuł: Temporalny Teatrzyk Chronosa przedstawia: Bombowa zabawa
Mistrz Gry: Chronos
System: AD&D 2nd ed
Minimalna liczba graczy: 4
Maksymalna liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe:
Godzina: 21:00-00:50
Triggery: –
Sala: RPG 9
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Odwiedźcie Czerwoną Paproć, mówili.
Zobaczcie najwspanialsze miasto na północ od Meridiany, mówili.
Zapoznajcie się ze wspaniałą architekturą i sztuką, odwiedźcie Książęce Ogrody Wróżek albo wpadnijcie na nabożeństwo do Świątyni Wszystkich Bogów, czy choćby spróbujcie lokalnej kuchni bogatej w owoce morza, mówili.  
To, czego nie mówili, to to, że pośród tysięcy miłych, spokojnych mieszczan żyje psychotyczny piromanta, który wybierze sobie Was za towarzyszy (cel?) najnowszej zabawy.
Wpadnijcie do Czerwonej Paproci i ocalcie miasto przed zagładą. Tylko czy zdążycie?

Tytuł: Pociąg
Mistrz Gry: Radosław Ganczarek, Witold „Squid” Krawczyk
System: Nowy Świat Mroku
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 16+
Godzina: 22:00-02:50
Triggery: Seks i brutalność mogą się pojawić (zależnie od działań graczy)
Sala: RPG 2
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Z peronu na wrocławskim dworcu odjeżdża pociąg, zabierając ze sobą trójkę pasażerów nieświadomych tego, z czym przyjdzie im się zmierzyć w nadchodzącej podróży i jak owa podróż może się dla nich skończyć.
Sesja na podstawie nagrodzonego Quentinem scenariusza „Pociąg”.

Tytuł: Krew na Wężowej Rzece
Mistrz Gry: Monika “Auraya” Czyżowicz
System: Earthdawn: Przebudzenie ziemi
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 18+
Godzina: 22:00-01:50
Triggery:
Sala: RPG 6
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Spokojna, patrolowana przez Dom V’strimon część Wężowej Rzeki do niedawna była uznawana za najbezpieczniejszy fragment. Dlatego kiedy na wodzie zaczynają wykwitać plamy krwi, statki znikają bez śladu, a okoliczne wioski pustoszeją, Shivalahala Domu V’strimon podjęła decyzję o zatrudnieniu Adeptów, których zadaniem będzie przywrócić dobre imię Wężowej. Podejmiecie się?

Tytuł: Emily
Mistrz Gry: Rafał Pośnik
System: Wampir Maskarada
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 16+
Godzina: 01:00-04:50
Triggery: rodzina, porwanie, morderstwo, izolacja, brutalność
Sala: RPG 5
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Sesja nocna. W Wampira powinno grać się w nocy – my dajemy Wam taką możliwość.
Książę Montrealu ma problem. Jego córka została porwana. Co gorsza, mogła zostać zniszczona. Stary Brujha szaleje, jego dusza Rosjanina cierpi, bp odebrano mu jego dziecko. Szeryf jest poddenerwowany. Potoczą się głowy, a noc spłynie krwią. Jednak najpierw Książę chce wiedzieć, co stało się z Emily. Wszystko w pięknej, ośnieżonej scenerii Kanady.

 


NIEDZIELA


Tytuł: W szponach miłosierdzia
Mistrz Gry: Vyleth
System: Warhammer 2 ed
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 18+
Godzina: 11:00-14:50
Triggery: #brutalność #choroby #okrucieństwo
Sala: RPG 1
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Płacząca Febra zaciska ropne objęcia dookoła Carroburga, a Morryci z ponurymi psalmami stawiają kolejne stosy licznym jej ofiarom. Ile gotowa jest zaryzykować przypadkowa garstka ludzi, by chwycić się jednej ulotnej wieści o domniemanym wybawieniu?

Tytuł: Zapowiedź
Mistrz Gry: Ginger
System: Warhammer
Minimalna liczba graczy: 4
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 11:00-15:50
Triggery: –
Sala: RPG 2
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Tak
Opis: Sesja rpg (tak, naprawdę taki opis dostaliśmy – przyp. Ava)

 

Tytuł: Porwanie
Mistrz Gry: Jakub Zapała
System: Dwory Końca Świata
Minimalna liczba graczy: 2
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 16+
Godzina: 11:00-14:50
Triggery: brutalność, możliwa erotyka
Sala: RPG 3
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Tak
Opis: Sesja finałowa kampanii Czas Oświeconych.
Imperium zadrżało w posadach. W każdej z jego krain spiski i intrygi wstrząsnęły ustalonym porządkiem. Świat ludzi jest o krok od pogrążenia się w chaosie wojny i tańcu zniszczenia. Jesteście jego ostatnia nadzieją. To Wy przeciwstawiliście się potężnej organizacji Oświeconych. Wiecie, że jest jeszcze szansa na ocalenie. Trzeba uciąć głowę węża. Tyle, że aby tego dokonać, będziecie musieli porwać i przesłuchać księżniczkę. To zaś niełatwa sprawa.


Tytuł: Drużynowy Turniej Trójmagiczny
Mistrz Gry: KubaP – Avangarda
System: Harry Potter na mechanice FATE
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 7-12 lat
Godzina: 11:00-13:50
Triggery: Uwaga dla rodziców: sesja dla dzieciaków, które się lubią bać! Rodzice nie biorą udziału w sesji, ale mogą siedzieć z nami i słuchać.
Sala: RPG 6
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Pierwszy rok szkolny po wydarzeniach z siódmego tomu. Harry, Ron i Hermiona już się nie uczą w Hogwarcie. Ponieważ zrobiło się spokojniej, w tym roku odbędzie się kolejna edycja Turnieju Trójmagicznego! Żeby uczcić współpracę, dzięki której udało się pokonać Sami-Wiecie-Kogo, ta edycja będzie wyjątkowa – w szranki staną drużyny z każdej z biorących udział szkół: Hogwartu, Beauxbatons i Durmstrangu. Bohaterowie stanowią drużynę Hogwartu i będą musieli zmierzyć się z naprawdę zdolnymi uczniami z Francji i północnej Europy. Ale czy na pewno tylko z nimi? Szkolne duchy zmieniają się w upiory, centaury jedzą trawę, a sowy zamiast przynosić listy, polują na małe zwierzątka! Co okaże się ważniejsze? Puchar czy uratowanie Hogwartu?

Tytuł: Temporalny Teatrzyk Chronosa przedstawia: Techno bête noir
Mistrz Gry: Chronos
System: Numenera
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe: –
Godzina: 11:00-14:50
Triggery:
Sala: RPG 7
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: „To miała być prosta robota. Ot, ochrona barki z ładunkiem lekarstw, zmierzającej do Czerwonej Skały. Trasa tak spokojna, że można było drzemać całą drogę. Koszmar zaczął się dopiero na miejscu. Ten sam koszmar, noc w noc… Ciekawe, czy z powodu deprywacji snu można umrzeć? Pewnie wkrótce się przekonam. To już 5 dzień…”
Udaj się miliard lat w przyszłość i zapoznaj z fantastycznym światem Numenery. Światem tak bardzo s-f, że aż fantasy. Udaj się w podróż do Czerwonej Skały i rozwiąż zagadkę tajemniczej choroby pozbawiającej snu albo przekonaj się, czy deprywacja snu rzeczywiście zabija.

Tytuł: Lodowy Admirał
Mistrz Gry: Rafał Pośnik
System: Wolsung
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: brak
Godzina: 12:00-15:50
Triggery: makabra, graficzne przedstawienie przemocy, brutalność, nazizm
Sala: RPG 5
Sesja przyjazna początkującym? Nie
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Dla niektórych Wielka Wojna się jeszcze nie skończyła. Jej pokłosie kładzie się długi cieniem wszędzie. W młodej metropolii Nowego Lyonesse, na bezkresnych połaciach Oceanu Tetydzkiego, aż po mroźne przestrzenie Lodowych Pustkowi.
Lodowy Admirał to postrach Oceanu Tetydzkiego i postać na wpół legendarna. Mówi się,  że admirał nie może umrzeć, mówi się, że dla niego wojna się nie skończyła. Nie wszystko jest jednak takie, jakim się wydaje, a prawdziwe przygody zaczynają się niepostrzeżenie – zawsze tam, gdzie Duch historii odcisnął swoje piętno.
Sesja oparta na kampanii Operacja Wotan. W podziękowaniu dla koordynatorów głównych Zjavy za ich zaangażowanie w konwent.

Tytuł: Młodzi i zieloni
Mistrz Gry: Przemir
System: Fate Accelerated (świat fantasy, gra orkami)
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: 14+
Godzina: 12:00-15:50
Triggery: brutalność
Sala: RPG 8
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Minęło 25 lat, odkąd armia królestwa pokonała klany orków w wojnie. Niedobitki rozpierzchły się na wszystkie strony i założyły osady z dala od ludzi. W wioskach tych dorastało nowe pokolenie orków. Tak też było z Waszym plemieniem. Na tych skalistych i nieprzyjaznych ziemiach wydawało się, że nikt Was nie odnajdzie. A jednak…

Tytuł: Złu dziękujemy! – RPG dla dzieci
Mistrz Gry: Janek Sielicki
System: No Thank You, Evil!
Minimalna liczba graczy: 3
Maksymalna liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 8-10 lat
Godzina: 14:00-15:50
Triggery: Przemoc kreskówkowa
Sala: RPG 6
Sesja przyjazna początkującym? Tak
Wymagana znajomość świata? Nie
Opis: Sesja dla dzieci w systemie No Thank You, Evil! Wiek 8-10 lat. Wiele wejść prowadzi do Bajlandii – stara szafa, mroczna szpara pod łóżkiem i zalane deszczem okna to tylko niektóre możliwości. A gdy Bajlandia ma kłopoty, dzieci ruszają na ratunek! Jako piraci, astronautki, księżniczki, ninja lub superbohaterowie (opcji jest więcej!) razem ze swymi wiernymi zwierzakami sprawdzą co złego knuje tym razem straszny Lord Naprzekór, wspólnie pokonają wiele niebezpieczeństw i zagadek, by na koniec wrócić do domów i oczekiwać kolejnych przygód!

Dla Rodziców:
No Thank you, Evil to gra rozgrywana w wyobraźni i przy użyciu niewielkiej liczby elementów uatrakcyjniających rozgrywkę (żetony, karty postaci, karty „mocy”). Wymagana jest podstawowa umiejętność liczenia (odejmowanie i dodawanie w zakresie 10 🙂 ), dobry humor i chęć wspólnej zabawy. Rodzice także mogą brać udział, pomagając dzieciom lub wcielając się w tzw. Bohaterów Niezależnych – lub zwierzaki Bohaterów. Zapraszam!