Piątek 20:00

Larp wiedźmiński: „Kajdany Nilfgaardu”

Prowadzący: V, Ivan

Konwencja/świat: Świat wiedźmina

Czas trwania: 3h

Inne informacje dla uczestników: Dostępnych jest 11 ról: 8 męskich i 3 żeńskie.

Larp przyjazny początkującym? Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Charakter gry:

Jest rok 1267. Między Królestwami Północy a Cesarstwem Nilfgaardu trwa druga wielka wojna. Czarni podbijają kolejne tereny, tłumiąc opór obrońców. Tych bardziej upartych osadzają w lochach zajętych twierdz, aby ich przesłuchać i złamać.

Więźniowie z Mayeny oczekują właśnie na proces. Wyrok jest z góry znany – za bunt przeciwko Cesarstwu jest tylko jedna kara. Czasu zostało niewiele, zatem trzeba się spieszyć  z ewentualną ucieczką. W końcu stryczek czy ścięcie to dość niemiła perspektywa.

 

 

Morderstwo w Teatrze

Prowadzący: Divadlo & Melyana

Autor: Mateusz Sołtysiak, Monika Bączkowska

Konwencja/świat: Crime Noir

Mechanika: Własna inspirowana grą planszową Cluedo

Czas trwania: 4h

Inne informacje dla uczestników: LARP nie wymaga znajomości żadnej literatury czy filmografii. Wszelkie informacje zostaną dostarczone przez MG na początku gry.

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: 16+

Charakter gry:

Rzecz dzieje się w Teatrze Cluedo, który przygotowuje się właśnie do wystawienia sztuki młodej, obiecującej scenarzystki pt. „Zakochani kryminaliści” – historii romansu zakończonego tragiczną śmiercią. O ironio, w przeddzień premiery na scenie zostają odnalezione ciała zamordowanych Poli Kelly i Roberta Starnavsky’ego, odtwórców głównych ról. Kto mógł popełnić tak straszną zbrodnię? Co było jej przyczyną? Policja założyła ręce i pozwoliła śledztwu toczyć się własnym torem. Wiele osób jest bardzo zainteresowanych rozwiązaniem tej sprawy. Co ciekawe, wszyscy byli feralnego wieczoru obecni na miejscu zbrodni, co czyni ich podejrzanymi. Każda z osób miała motyw oraz sposobność. Pozostaje pytanie: kto miał dość zimnej krwi, by pociągnąć za spust?

 

Sobota 13:00

Into Dreams: Nowicjusz

Prowadzący: Paulina „Tsu” i Paweł „Fretka”

Konwencja/świat: IntoDreams

Czas trwania: 2h

Inne informacje dla uczestników: Jeżeli nie pojawi się minimum 10 graczy, larp nie odbędzie się.

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: brak

Charakter gry:

Wśród nas są osoby, które dokładnie pamiętają każdy Sen. Spotykają się w sieci, a dzięki dostępowi do Radia Śmierci wspólnie pokonują Sny w poszukiwaniu Idei. Wy spotykacie się pierwszy raz i – co dziwne – nie dostaliście tym razem wyboru. Jaki Sen na Was czeka?

Nowicjusz to pierwszy z serii larpów IntoDreams, który pełni funkcję wstępu do tego systemu i świata. Poziom trudności jest wyjątkowo niski, a od graczy nie wymaga się znania zbyt wielu informacji o uniwersum, w którym się pojawiają.

 

Kolory upadku

Prowadzący: Mateusz Makowski, Urszula „Ore” Chmielewska

Autor: Mateusz Makowski

Konwencja/świat: Postapo

Mechanika: Autorska

Czas trwania: 3h

Inne informacje dla uczestników: Rozgrywkę poprzedzi półgodzinna część warsztatowa, wprowadzająca do realiów gry i poruszanych w niej zagadnień.

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: 16+

Charakter gry:

Nikt już nie pamięta Upadku. Wędrując po spękanych szlakach z szarego kamienia, staramy się zrozumieć tych, którzy zamieszkiwali Pustkowia przed nami. W ruinach szarych kolosów poszukujemy szczątków i resztek dziedzictwa pospiesznie porzuconego przez przodków, by poskładać je w całość i na powrót nadać im znaczenie. Potomkowie tych, którzy przetrwali w Żółtej Strefie, wciąż szukają swego miejsca i tożsamości, starając się przeżyć na zgliszczach starego świata. Napotkanie drugiego człowieka ociera się o niemożliwe, a woda stanowi jedyną wartość, za którą nieraz przychodzi płacić krwią. Obcy to wróg… czy zawsze? Czasami tak niewiele dzieli Ich od Nas i wystarczy znaleźć nić porozumienia, by zrozumieć, że przecież stanowimy Jedno…

„Kolory upadku” to chamber larp opowiadający o strachu przed innym człowiekiem i jego kulturą, potrzebie przełamywania barier i wypracowywania kompromisów dla wspólnego dobra. Rozgrywka przewiduje udział od 8 do 12 graczy.

 

Sobota 15:00

Miasto Jadu: W sepii i czerwieni

Prowadzący: Mikołaj „Nico” Nowicki, Agnieszka „Plusz” Rogowska

Konwencja/świat: Świat Mroku

Mechanika: Autorska

Czas trwania: 4h

Larp przyjazny początkującym? Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Charakter gry:

Mówią na Warszawę „Miasto Jadu”… Brudne i ciemne dusze są tu pochowane po wąskich klatkach. Na ulicach każdy promyk światła należy witać z radością, bo może się nie powtórzyć. Ale za radość biją. Skorumpowani politycy, umoczona, pijana policja, morderstwo u sąsiadów – to miasto jest mroczniejsze niż Ty. A może właśnie nie? Długie cienie za dnia, atramentowa czerń w nocy.

Warszawa, w której żyją cienie przeszłości – rany w miejscach getta i dawno wypalonych budynków. A noc przynosi kolejne niepokoje…

Freeformowy LARP w Świecie Mroku. Gra Śmiertelnikami i Wampirami.

 

Sobota 16:00

Kapłani Niewiedzy

Prowadzący: Bartek Sztobryn

Konwencja/świat: Autorski

Mechanika: Autorska

Czas trwania: 3h

Wymagania wobec uczestników: Wcześniej zapisani uczestnicy otrzymają informację w jaki kolor powinni się ubrać. To jedyne wymaganie co do stroju. Uwaga! Na Kapłanów można zapisać się wyłącznie przed startem konwentu!

Larp przyjazny początkującym? Tak.

Ograniczenia wiekowe: 16+

Charakter gry:

Ludzkość została wprowadzona w XXII wiek przez nową religię, którą oparto o pojawienie się wybrańców, zwanych przez ekspertów telepatami. Ci wybrańcy, posiadający niebywałą inteligencję, zdolni byli wpływać na umysły tysięcy ludzi. Każdy telepata oddawany był pod opiekę starszych w Kościele Psi, by tam rozwijać talenty, którymi pobłogosławił go los. Telepaci leczyli umysły ludzkie bez pomocy chemii czy farmacji. Wystarczało zaledwie dotknięcie dłoni kapłana, by choroba opuściła pacjenta. Nastały lata szczęśliwości. Lata bez chorób i bez wojen.

„Kapłani wyleczyli ludzi ze wszystkich bolączek świata. Wszystkich. A największą ich bolączką była wolna wola dostępna zbyt wielu niedoskonałym umysłom. Pierwsi Kapłani pojęli to w mig. Zaczęli więc inceptować myśli własne w umysłach ludzkich. Oto prawda o latach szczęśliwości.”

5 grudnia 2254 roku odbył się Czwarty Synod Kościoła Psi. Synod mający obradować nad kształtem świata i myśli ludzkiej, a zwłaszcza nad nowym problemem. Według wszelkich przewidywań Kapłanów Prekognitów, w tym roku miał pojawić się nowy rodzaj wybrańca, którego moc mogłaby zdeklasować potęgę wszystkich dotychczasowych telepatów.

 

Sobota 19:00

Into Dreams: Zaawansowany

Prowadzący: Paulina „Tsu” i Paweł „Fretka”

Konwencja/świat: IntoDreams

Mechanika: IntoDreams

Czas trwania: 3h

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: 16+

Charakter gry:

Wśród nas są osoby, które dokładnie pamiętają każdy Sen. Spotykają się w sieci, a dzięki dostępowi do Radia Śmierci wspólnie pokonują Sny w poszukiwaniu Idei. Wy spotykacie się pierwszy raz i – co dziwne – nie dostaliście tym razem wyboru. Jaki Sen na Was czeka?

Zaawansowany to drugi z serii larpów IntoDreams. Pomaga uczestnikom zagłębić się w system i świat. Poziom trudności jest umiarkowanie wysoki, a od graczy wymaga się pamiętania niektórych informacji o uniwersum, w którym się pojawiają.

 

Po meczu

Prowadzący: Piotr „Delanov” Nowakowski

Konwencja/świat: Świat współczesny

Mechanika: Mechanizm „Fate Play” – wpisane w kartę sceny do odegrania.

Czas trwania: 3h

Wymagania wobec uczestników: Stroje dowolne. Symboliczne szaliki klubowe dostarczy organizator.

Larp przyjazny początkującym? Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Charakter gry:

Po meczu dwóch drugoklasowych zespołów ich kibice bawili się w jednym klubie. Zabawa miała smutny koniec – jeden z fanów został zabity. Na larpie gracze odtworzą wydarzenia tego tragicznego dnia. Larp stawia przede wszystkim na odgrywanie ustalonych fragmentów historii. Ramy całości nadaje formuła przesłuchania prowadzonego przez Policję w sprawie wspomnianego zabójstwa. Larp pozbawiony jest elementów gamistycznych i silnie bazuje na mechanizmie „fate play” – zaskryptowanych wydarzeń, które mają zostać odegrane przez uczestników.

Całość zaplanowana jest na dokładnie 8 uczestników, w tym 2 role męskie, pozostałe – unisex.

 

Sobota 22:00

Cyborg w Sarajewie

Prowadzący: Wojciech Reszkowski, Krzysztof Brzeziński

Czas trwania: 3h

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: Brak

Charakter gry:

Sarajewo nauczyło mnie jednego: umiesz liczyć, licz na siebie. Pamiętam jak dziś ten wrześniowy wieczór pachnący napalmem. Byliśmy tam tylko my – ja i ona. Oraz sześć tysięcy martwych Bośniaków.

Larp dla osób z bardzo dużym dystansem do świata.

 

Mała Norymberga

Prowadzący: Stanisław „Sear” Słodyczka

Konwencja/świat: Czasy współczesne, II wojna światowa

Mechanika: Brak

Czas trwania: 3h

Inne informacje dla uczestników: Jest to narratywistyczny larp z małą ilością akcji. Podzielony na dwie części. Pierwsza warsztatowo-freeformowa, druga klasyczny chamberlarp.

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: 16+

Charakter gry:

Larp opowiada o byłych pracownikach biura na Tiergartenstraße 4, które było odpowiedzialne za Akcje T4, czyli masowy mord na osobach niepełnosprawnych w nazistowskich Niemczech w latach 1939-1944. Gracze wcielą się w te postacie 60 lat po wojnie. Na grze występować będą materiały z Akcji T4, które nie są odrażające, jednak graczom bardzo wrażliwym odradzam udział.

 

Sobota 23:00

Larp Into Dreams: Mistrzowski

Prowadzący: Paulina „Tsu” i Paweł „Fretka”

Konwencja/świat: IntoDreams

Mechanika: IntoDreams

Czas trwania: 3h

Inne informacje dla uczestników: Prosimy o zapewnienie sobie protekcji na ogień i klątwy dymu. Larp będzie organizowany w niemal całkowitej ciemności.

Larp przyjazny początkującym? Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Charakter gry:

Wśród nas są osoby, które dokładnie pamiętają każdy Sen. Spotykają się w sieci, a dzięki dostępowi do Radia Śmierci wspólnie pokonują Sny w poszukiwaniu Idei. Wy spotykacie się pierwszy raz i – co dziwne – nie dostaliście tym razem wyboru. Jaki Sen na Was czeka?

Mistrzowski to ostatni z serii larpów IntoDreams. Za jego pomocą zamanifestujemy ogrom możliwości tego systemu. Poziom trudności jest dość wysoki, a od graczy wymaga się pamiętania wielu informacji o uniwersum, w którym się pojawiają.

 

Niedziela 12:00

Cesarska delfineria

Prowadzący: Urszula „Ore” Chmielewska, Mateusz Makowski

Autor: Urszula Chmielewska

Konwencja/świat: larp historyczny, XIX wiek

Mechanika: Autorska

Czas trwania: 3h

Inne informacje dla uczestników: Gra będzie poprzedzona półgodzinnymi warsztatami z technik jeepformowych.

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: Brak

Charakter gry:

Bycie marszałkiem Cesarstwa to wbrew pozorom niełatwy kawałek chleba. Zwłaszcza wtedy, gdy cesarski kaprys sprawia, że musisz spędzić wieczór w gronie kolegów. Czy pamiętasz już, że najchętniej utopiłbyś większość z nich w łyżce wody? Do tego wydaje się, że Napoleon jest dziś dziwnie rozbawiony… To nie wróży dobrze. Cóż, przynajmniej kawie podawanej w Tuileriach nie można mieć nic do zarzucenia.
Gracze wcielą się w postacie dwunastu marszałków epoki napoleońskiej. Pomimo edukacyjnej funkcji gra nie pretenduje do całkowitej wierności historycznej, chociaż stara się czerpać z faktów historycznych.

Liczba graczy: 12. Uwaga, wszystkie postaci są płci męskiej (płeć graczy nie ma znaczenia).

 

 

Party Finder – Fantasy speed dating

Prowadzący: P_aul i Dracia

Konwencja/świat: Fantasy

Czas trwania: 3h

Inne informacje dla uczestników: Uwaga! Jeśli jeszcze się nie zorientowaliście, to nie będzie bardzo poważny larp. Postacie przygotowane przez nas. Jeszcze mniej poważne.

Larp przyjazny początkującym? Tak

Ograniczenia wiekowe: Brak

Charakter gry:

Poszukiwacze przygód! Poszukiwaczki przygód! Czy macie już dość siedzenia godzinami w karczmie w oczekiwaniu na tajemniczego, zakapturzonego nieznajomego, który usiądzie z Wami? Czy przed wyruszeniem w drogę nie mogliście zebrać drużyny i jesteście uwięzieni w tym mieście? A może Wasza poprzednia ekipa dała się wybić koboldom na pierwszym poziomie lochów? Mamy dla Was rozwiązanie! Ekspresowo znajdziecie bohaterów myślących podobnie jak Wy, o podobnym charakterze i wierzących w tego samego boga! Co więcej, mamy przygotowany wyjątkowy, niepowtarzalny, zapewniający niesamowite doznania i gwarantujący zarobek zestaw questów. Przyjdź już dziś i znajdź swoją drużynę! (Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za straty moralne, sprzętowe i życia).