Wszystkie sesje poza wyraźnie oznaczonymi, są przyjazne początkującym graczom.

piątek 20:00

Chinatown New York’s Eve

Stanowisko/sala: I Am Zombie 2

Prowadzący: Rafał Pośnik

Tagi: #zaraza #zombie #yakuza #nowyjork

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 3 – 5

Chinatown w Nowym Jorku jest jednym z największych na świecie. Co roku tysiące turystów odwiedza jego uliczki, zostawiając pieniądze w rękach lokalnych sklepikarzy. Ludzie pogrążeni w konsumpcjonizmie gnieżdżą się na niewielkiej powierzchni kilku kilometrów kwadratowych, oddając się słodkiej dekadencji.

Chiński Nowy Rok jest dla Chinatown czasem szczególnym: tysiące wylewają się na ulice, by wziąć udział w tradycyjnych pochodach ze Smokiem. Artyści, złodzieje i dziwki mieszają się w kolorowych korowodach z niczego nieświadomymi gapiami urzeczonymi magią tej jedynej w roku nocy, gdzie królują potwory, smoki i postacie z dalekiego Orientu. Wszystko to w sercu najludniejszego miasta Ameryki. Ten rok jest magiczny, taki ma być przecież cały rok 2000.

 

Dziwny przypadek Eleonore Zugun

Stanowisko/sala: RPG 8

Prowadzący: Marek „Planetourist” Golonka

Tagi: #śledztwo #Wiedeń #parapsychologia #współczesność

Gatunek: Urban fantasy

System/świat: Monster of the Week (silnik Apocalypse World)

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 2 – 4

W „Monster of the Week” wcielacie się w kompetentnych, doświadczonych łowców potworów i badaczy wszystkiego, co groźne i nadprzyrodzone. I dlatego to Wy musicie zareagować, gdy Austriackie Towarzystwo Badań Parapsychicznych ogłasza grant na badania nad do dzisiaj niewyjaśnionym przypadkiem Eleonore Zugun – rumuńskiej dziewczyny, która w latach dwudziestych była napastowana przez wyjątkowo agresywnego poltergeista i badana przez założycielkę Towarzystwa.

Każdy, kto bliżej zajmował się losami Eleonore, sam padał ofiarą wściekłego ducha, tracąc zdrowie lub życie, ale obecni członkowie Towarzystwa najwyraźniej o tym nie wiedzą – albo, co gorsza, nie obchodzi ich to. Skoro ktoś znowu rozgrzebuję tę sprawę, trzeba ją wreszcie rozwiązać raz na zawsze. Zdobędziecie ten grant? A może zaczniecie własne śledztwo z dala od wścibskich oczu amatorskich parapsychologów?

 

Eternal Steel – Zagubiony Dziedzic

Stanowisko/sala: RPG 4

Prowadzący: Archival

Tagi: #fantasy #sredniowiecze #magia #poszukiwanie #semihighfantasy

Gatunek: Fantasy

System/świat: Eternal Steel

Czas trwania: 6h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 3 – 5

Wieści z Kaltak szybko się rozchodzą. Jedyny dziedzic rodu Jarmis i jego świta zaginęli w trakcie zamieci. Zgubili drogę? Zginęli pod lawiną? Zostali porwani? Straż miejska oraz lokalni poszukiwacze przygód wyruszyli w góry. Głowa rodu Jarmis oferuje 5000 sztuk złota dla tych, którzy przyprowadzą księcia do domu całego i zdrowego. Oferta zbyt kusząca, by tak po prostu jej odmówić…

Zanurz się w świecie Eternal Steel, który podbił Opolcon 2016!

 

Jądro Ciemności

Stanowisko/sala: RPG 5

Prowadzący: Dawwy

Tagi: #WładcyLosu #kosmos #spaceopera

Gatunek: Inne

System/świat: Władcy Losu

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 4 – 6

Mówi się, że w kosmosie nikt nie usłyszy Twoich krzyków. A jeżeli tak? I zrobi wszystko, żeby ta metalowa puszka, którą nazywasz statkiem, doleciała do celu?

Władcy Losu – system, który pozwala spojrzeć na zwykłego śmiertelnika z góry jako opiekuńcze bóstwo.

 

Podziemia Wujka Brzydala

Stanowisko/sala: RPG 3

Prowadzący: Marcin „Seji” Segit

Tagi: #podziemia #potwory #skarby #magia #pułapki #smierć #zagłada #oldskul

Gatunek: Fantasy

System/świat: Tunnels&Trolls

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 6 – 12

Pomieszczenie ma 24 na 24 stopy. Jest ciche i puste, pachnie piwniczną stęchlizną. W migotliwym świetle pochodni widzicie troje drzwi. Na pierwszych widnieje napis ŚMIERĆ. Na drugich ktoś napisał ZAGŁADA. Bazgroły na trzecich głoszą, że NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK DARMOWE OBIADY. Co robicie?

Zagrajmy w „Tunnels&Trolls”, drugą wydaną na świecie grę fabularną. Na sesji: eksplorowanie podziemi, pułapki, magia, potwory i skarby. Gramy tak, jak autor przykazał, czyli z dowódcą, kartografem i brakiem zmiłowania dla postaci.

 

Zgniłego Nowego Roku!

Stanowisko/sala: I Am Zombie

Prowadzący: Andrzej Skuza

Tagi: #zaraza #zombie #nowyrok #impreza

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 2 – 4

31 grudnia 2016, 21:00. Wczesne fajerwerki strzelają, wczesny szampan się leje, wcześni imprezowicze już zgonują przed północą. A na hucznej, publicznej imprezie na stadionie miejskim, zwabieni darmowym wstępem, okazją do świetnej zabawy lub być może szansą ubicia jakiegoś pokrętnego interesu pod przykrywką całego tego noworocznego harmidru, pojawiacie się Wy: zdrowi i pełni energii. Co przyniesie nadchodzący rok 2017? Może niezapomniane przygody, nowych znajomych albo zmiany w Waszym życiu? Dziwne… Nikt tutaj nie zdaje się życzyć nikomu pomyślności, ani spełnienia marzeń… ani zdrowia. Przecież to podstawa, wszyscy sobie zawsze życzą zdrowia! Pójdę złożyć życzenia tamtej kaszlącej pani, wygląda na to, że będzie potrzebować dużo zdrowia w Nowym Roku. Czemu ona się na mnie tak dziwnie patrzy?

 

piątek 22:00

Kompleks 43LL

Stanowisko/sala: RPG 7

Prowadzący: Jakub „Liskowic” Rutkowski

Tagi: #zagłada #uwięzieni #ucieczka #przetrwanie #śmierć #horror

Gatunek: Postapo

System/świat: AFTERGLOW RPG

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: Bez ograniczeń

Liczba graczy: 2 – 4

O kompleksie 43LL krążyły legendy…

Jedni powiadali, że znajduje się tam nieskończony zapas wody pitnej. Inni mówili o lekach. Są tacy, którzy wierzą, że znajduje się tam broń o niesłychanej potędze.

Nikt nie ma pewności… Z Kompleksu nikt nie wrócił żywy. Czy Wam się uda?

Weszliście tam pod przymusem? Za przygodą? W pogoni za bogactwem? Jakie ma to znaczenie w chwili, gdy wrota podziemnego Kompleksu zawarły się za Wami?

 

Zagraj to jeszcze raz, Sam

Stanowisko/sala: RPG 6

Prowadzący: Jacek Duch

Tagi: #nastrój #noir #Casablanca #romans

Gatunek: Cyberpunk

System/świat: Cyberpunk 2020

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 25+

Liczba graczy: 4 – 5

Kolejna listopadowa noc w Night City za tobą. Interesy idą świetnie: klub prosperuje, muzyka gra, a klienci, którzy przychodzą tu, aby dobić interesów, wychodzą zadowoleni… Czego chcieć więcej? I kiedy zapalasz papierosa, z zadowoleniem kiwajac głową, pojawia się… Ona.

Witaj w Night City w klimacie kina noir. Duch Casablanki, Sokoła Maltańskiego i Chinatown unosi się nad Miastem Nocy. Będzie klimatycznie, ciekawie i – co nie jest takie znów częste w Cyberpunku – z nastawieniem na interakcje społeczne i myślenie.

 

sobota 0:00

29 maja 1453

Stanowisko/sala: I Am Zombie 2

Prowadzący: Rafał Pośnik

Tagi: #średniowiecze #wojna #upadekcywilizacji #islam #zombie

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 18+

Liczba graczy: 3 – 5

Konstantynopol był największym i najbogatszym ośrodkiem miejskim we wschodnim basenie Morza Śródziemnego. Miasto pozostawało stolicą greckojęzycznej części cesarstwa przez ponad tysiąc lat. Konstantyn Wielki wybudował na wzgórzu miasta uniwersytet, który obok Aten i Aleksandrii stał się nowym ośrodkiem nauki. W okresie swojego największego rozkwitu było ono najbogatszym i największym miastem Europy, dominującym nad życiem ekonomicznym i kulturowym całego cywilizowanego świata. Wraz z pojawieniem się chrześcijaństwa oraz islamu, Konstantynopol stał się rzeczywistą bramą do Europy. Jako że Cesarstwo Bizantyńskie było położone pomiędzy terenami zajętymi przez wyznawców islamu a chrześcijańskim zachodem, Konstantynopol odgrywał rolę pierwszej linii obrony przeciwko postępom Arabów i islamu. Zagraniczni wędrowcy oraz kupcy byli pod szczególnie wielkim wrażeniem piękna miejscowych klasztorów i kościołów. Wyjątkowy efekt wywoływała Hagia Sophia. Rosyjski czternastowieczny podróżnik Stefan z Nowogrodu napisał: „Jeśli zaś chodzi o kościół Świętej Zofii, to ludzki umysł nie potrafi go ani pojąć, ani też opisać”.

 

sobota 10:00

Arcy-magiczne dziedzictwo

Stanowisko/sala: RPG 5

Prowadzący: Daniel „D-enit” Karabiński

Tagi: #semi-high fantasy

Gatunek: Fantasy

System/świat: Eternal Steel

Czas trwania: 6h

Ograniczenia wiekowe: 15+

Liczba graczy: 3 – 5

Arcymagini Zenna nie żyje. Przeszłoby to bez większego echa, gdyby w jej rzeczach nie odnaleziono dowodów na konszachty z demonami. Mimo usilnych starań Inkwizycji sprawa wyszła na jaw, a wraz z nią treść jej ostatnich słów, wedle których na terenie Torak ukryła gdzieś pracownię. Miasto zawrzało, a wszyscy, wliczając Magokratów, Tabarian, Inkwizycję i lokalne władze, prześcigają się w poszukiwaniach. Idealna sytuacja dla poszukiwaczy przygód takich jak Wy.

 

Bal Osobistości

Stanowisko/sala: RPG 4

Prowadzący: Yakman

Tagi: #intryga #dwór #renesans

Gatunek: Fantasy

System/świat: Dwory Końca Świata

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 2 – 4

Nicolas, syn hrabiny Angeliny de Nouvionne, wyprawia bal z okazji swych 25. urodzin. Każdy z zaproszonych gości wie, że pod pozorem zwykłej szlacheckiej uroczystości odbyć się mają rozmowy i negocjacje o dalszych walkach z elfami na granicy księstwa. Co jednak zostanie uradzone i czy Cztery Miasta dostaną pomoc w swej małej wojence, czas pokaże…

 

Karnawał Masek

Stanowisko/sala: RPG 6

Prowadzący: Dawwy

Tagi: #intryga #bal #polityka

Gatunek: Steampunk

System/świat: Wolsung

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 4 – 6

Uwaga: Sesja nie jest przyjazna początkującym!

W Serenissimie odbywa się bal z rodzaju tych, w których od jednego pchnięcia ostrzem upadają dawne imperia, a od słów wyszeptanych podczas tańca wznoszą się nowe. Rozpoczyna się gra, w której przegranych czeka zapomnienie, a zwycięzców – cały świat.

 

Kłamstwo ma krótkie rogi

Stanowisko/sala: RPG 7

Prowadzący: Mnich

Tagi: #śledztwo #mrok #rodzina

Gatunek: Inne

System/świat:

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: 18+

Liczba graczy: 3 – 5

Uwaga: Sesja nie jest przyjazna początkującym!

Sesja w świecie zbliżonym do znanych nam z filmów typu western.

Dlaczego żona szeryfa zabiła rodzinę męża swojej siostry i uciekła? Detektyw stanowy badający tę sprawę zaginął w akcji, a bandyci stali się bardziej zuchwali, odkąd szeryf przechodzi załamanie nerwowe. Trzeba coś z tym zrobić, nie? Spakować swój dobytek i uciec czy raczej rozwiązać problemy na miejscu?

 

Orient Express

Stanowisko/sala: RPG 2

Orient Express

#indie #na_żądanie

Gatunek: Inne

System/świat:

Czas trwania: 16h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 1 – 30

Zapraszamy serdecznie do naszego indie pociągu! Przejedź się z nami przez światy i systemy, o których pewnie nigdy dotąd nie słyszałeś. Masz wolną godzinkę albo dwie? 30 minut do następnej prelekcji? A może szukasz rozrywki na resztę wieczoru? Wpadnij do OrientExpressu, znajdziemy coś dla Ciebie!

 

Wakacje jak z obrazka

Stanowisko/sala: I Am Zombie

Prowadzący: Jakub Zapała

Tagi: #wakacje #zombie #jestciężkoaledajemyradę

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 18+

Liczba graczy: 2 – 4

Nareszcie! Zasłużone wakacje. Mała wysepka na Morzu Egejskim. Ośrodek zamknięty, all inclusive. Plaża, słońce, ciepełko i drinki z palemką. Czegóż chcieć więcej? Może tego, żeby przestało Was dręczyć to dziwne uczucie, jakby coś się zbliżało? Jakby ten obrazek, jak z pocztówki, miał zaraz zniknąć sprzed Waszych oczu. W końcu jest tak doskonały, tak piękny, tak nierealny.

 

Zdarzenie w drodze do New Crack

Stanowisko/sala: I Am Zombie 2

Prowadzący: Rafał Pośnik

Tagi: #dzikizachód #rewolwerowcy #prawoiporządek #tex-mex #jestbiwakjestfajnie

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 2 – 5

Uwaga: Sesja nie jest przyjazna początkującym!

UWAGA: przemoc, strach, graficzna wizualizacja obrzydliwych elementów, wulgarny język.

Sesja w ramach projektu I Am Zombie.

 

Zombie na przedmieściach

Stanowisko/sala: I Am Zombie 3

Prowadzący: Nikola Adamus

Tagi: #amerykańskisen #rodzinajestnajważniejsza #thuglife

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 2 – 5

Mieliście swój mały gang i melinę na przedmieściach całkiem sporego miasta. Kiedyś byliście częścią społeczności tych przedmieść – teraz Wasze rodziny i przyjaciele myślą, że nie żyjecie. Tak jest lepiej, bo gdyby się dowiedzieli, że jesteście Toksykami, nie moglibyście wieść swojego półżywotu zbyt długo.

Robi się Was coraz więcej, bijecie się o meliny. O wiele łatwiej byłoby, gdyby ludzie się stąd wynieśli. Albo zostali zjedzeni, to nawet lepsze. Ale czy w imię kontynuacji swojego półżywotu posuniecie się do tego, by zjeść ludzi, którzy kiedyś byli Wam bliscy?

sobota 14:00

19 godzin

Stanowisko/sala: I Am Zombie 2

Prowadzący: Rafał Pośnik

Tagi: #zaraza #rząd #spisek #korporacje #pandemia

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 3 – 4

Przypadki zakażeń ludzi wirusem grypy A/H1N1 były  do tej pory rzadkie – występowały głównie wskutek bezpośredniego kontaktu z zarażonymi osobnikami zwierzęcymi. W okresie od grudnia 2005 roku do lutego 2009 roku w dziesięciu stanach USA stwierdzono łącznie jedynie 12 przypadków zakażeń. Dziś zostanie potwierdzona możliwość przenoszenia się wirusa z człowieka na człowieka. Ogłoszenie tej wiadomości w przestrzeni publicznej przez WHO oznaczałoby konieczność wprowadzenia najwyższego, szóstego poziomu alarmu biologicznego na prawie wszystkich kontynentach globu. Białe ściany laboratorium Światowej Organizacji Zdrowia staną się na 19 godzin Waszym domem. Badania potwierdzą, czy Wasza grupa została zarażona. Kwarantanna ma potrwać do zakończenia testów. Potem podjęta zostanie ostateczna decyzja. Personel w białych kitlach będzie Wam towarzyszył podczas całego procesu. Wirus jest nową odmianą grypy, przeciwko której ludzie nie byli jeszcze szczepieni. Pandemia może być przecież dziełem koncernów farmaceutycznych, które wykorzystają ją do promocji szczepionki i zwiększenia swoich zysków.

 

Martwe Śniegi

Stanowisko/sala: I Am Zombie

Prowadzący: Andrzej Skuza

Tagi: #zaraza #zombie #ferie #białeszaleństwo

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 2 – 5

W końcu! Wspaniały czas dla amatorów białego szaleństwa. Stoki narciarskie grubo pokryte śniegiem, wszystkie sezonowe hotele i pensjonaty otwierają swoje podwoje za niższą cenę, można nareszcie odpocząć od miejskiego zgiełku i zapomnieć na chwilę o zewnętrznym świecie wśród górskich widoków i pędu zimnego wiatru. To właśnie czujecie, kiedy siedzicie wszyscy w tej chatce narciarskiej, którą wynajęliście za tyle co nic, i relaksujecie się po intensywnym dniu. Tak, to dobry sposób na spędzenie ferii zimowych. Żadnych problemów, kłopotów ani trosk. W telewizji tylko coś mówią o jakimś nowym wirusie grypy, który tej zimy znalazł idealne warunki do inkubacji. Ale ta wioska narciarska jest tak odizolowana, że nie ma szans, żeby tutaj to do Was dotarło. Chyba, że jakiś nowy przyjezdny przyniesie to świństwo ze sobą…

 

Operacja Dead Man’s Hand

Stanowisko/sala: RPG 4

Prowadzący: Axer-jay

Tagi: #wojsko #sf #nauka #team

Gatunek: SF

System/świat: Task Force Interregnum

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16

Liczba graczy: 3 – 6

Pod masywem Kilimandżaro zaginął oddział Nowego Światowego Porządku (NWO), którego zadaniem było sprawdzenie nienaturalnej aktywności kosmicznej, sprowadzającej w ten rejon tajemnicze meteoryty. Zanim to jednak nastąpiło, wdał się w walkę.

Jako żołnierze oddziału Alfa zostaliście skierowani do oddziału ratunkowego, którego zadaniem jest powstrzymanie wroga nacierającego od południa. To od Was zależy, jak wiele czasu kupicie dla pozostałych oddziałów.

Powodzenia, żołnierze!

 

Pieśń zimy i śmierci

Stanowisko/sala: RPG 6

Prowadzący: Chimera

Tagi: #śmiertelnicy #amnezja

Gatunek: Horror

System/świat: World of Darkness

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: sesja dla graczy pełnoletnich

Liczba graczy: 2 – 3

Jeszcze nigdy nie było tak źle – zarówno jawa, jak i sen stanowią koszmar, z którego nie możesz się wyrwać. Twoje życie legło w gruzach, noce wypełnia zaś wycie wilków, dźwięk rogu oraz świadomość, że Twoja dusza jest tutaj łupem w tej samej mierze co ciało. Z każdym snem wycie staje się coraz bliższe… Nie pozostało Ci nic do stracenia – skontaktowałeś się z pozostałymi i razem wyruszyliście w podróż do skutej okowami zimy Minnesoty, aby stawić czoła prawdzie o Waszej przeszłości. Przeszłości, która od dwudziestu lat pozostaje okryta całunem niepamięci.

 

Toksyczna Szkoła Doktor Frances

Stanowisko/sala: I Am Zombie 3

Prowadząca: Paula „Trivia” Mackiewicz

Tagi: #szkoła #zombie #noweżycie #bootcamp

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 2 – 5

Witajcie, zdechlaki!

Jeśli tu trafiliście, to znaczy, że a) zostaliście zarażeni i b) ktoś z naszego świata ogarnął temat i ściągnął tu Wasze wpół żywe zezwłoki. Nawet nie wiecie, jakimi jesteście szczęściarzami. Podczas gdy większość nowych Toksyków miota się jak głuche nietoperze, Wy otrzymacie najlepszą możliwą edukację pod okiem doktor Frances Muer, specjalistki od prawa, psychologii i fizjologii Toksyków. Pani doktor wprowadzi Was w zasady rządzące naszym światem i specyfiki choroby, która toczy Wasze truchła. Oczywiście nie ma nic za darmo. O cenie dowiecie się podczas orientacji, która zaczyna się… TERAZ! Ruchy, ruchy, kto ostatni, ten zgniły trup!

 

sobota 15:00

SuperWolsung – Służba Ich Królewskim Mościom

Stanowisko/sala: RPG 3

Prowadzący: Dawwy

Tagi: #steampunk #superbohaterowie #superwolsung

Gatunek: Steampunk

System/świat: Wolsung (SuperWolsung)

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe:

Liczba graczy: 4 – 6

Uwaga: Sesja nie jest przyjazna początkującym!

Nad Wanadią zawisła groza. Głowy państw trzęsą się z lęku w czasie, kiedy ich służby wywiadowcze szamocą się bez celu. To Wasza okazja, by wejść do gry.

SuperWolsung – Wolsung z superbohaterami. Zagrajcie, by przekonać się, jak superbohaterowie wpasowują się do tego steampunkowego świata. Postacie przygotowane przez MG.

 

Trzy serca

Stanowisko/sala: RPG 1

Prowadzący: Władysław Kasicki

Tagi: #fantasy #Polska #Saramonowicz #horror #XięgiNefasa #średniowiecze #dark

Gatunek: Inne

System/świat: powieść „Xięgi Nefasa” (dark fantasy/horror)

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 14+

Liczba graczy: 4 – 6

Sesja zostanie rozegrana w głęboko niepokojącym świecie dark fantasy, wykreowanym przez uznaną pisarkę grozy i horrorów Małgorzatę Saramonowicz w serii „Xięgi Nefasa”.

Gracze trafią do średniowiecznego klasztoru cystersów, który daleki jest od spokojnej egzystencji. Zdaje się, że Bóg opuścił to miejsce, a przynajmniej ten Bóg, którego przynieśli ze sobą chrześcijanie.

Akcja „Xiąg Nefasa” dzieje się w czasach Bolesława Krzywoustego, a ich fabuła pełna jest intryg oraz przerażających rytuałów ku czci słowiańskich bogów i demonów.

Sesję poprowadzi znakomity Mistrz Gry, Władysław Kasicki, dwukrotny zdobywca Pucharu Mistrza Mistrzów.

UWAGA! Jednym z graczy będzie sama Małgorzata Saramonowicz, która nie została wtajemniczona w fabułę planowanej sesji!

 

Znów się spotykamy, panie hrabio…

Stanowisko/sala: RPG 8

Prowadzący: Jakub Zapała

Tagi: #renesans #intryga #zemsta

Gatunek: Fantasy

System/świat: Dwory Końca Świata

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 2 – 4

Zemsta. Dojrzewa powoli, ale jej owoce mają być bardzo słodkie. To właśnie ona Was łączy. Zemsta na występnym hrabim. Potężnym arystokracie, książęcym sędzim, podstępnym intrygancie i okrutnym trucicielu. Dziś wchodzi ona w ostateczną fazę. Już wkrótce będziecie mogli spojrzeć w twarz zbrodniarza i zobaczyć, jak jego niegodziwości sprowadzają na niego smutny koniec. Już tak niedługo…

 

sobota 16:00

Eternal Steel – Zguba

Stanowisko/sala: RPG 5

Prowadzący: Archival

Tagi: #fantasy #średniowiecze #magia #semihighfantasy

Gatunek: Fantasy

System/świat: Eternal Steel

Czas trwania: 6h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 3 – 5

Gdy ginie medalion należący do jednego z najbardziej wpływowych rodów w zachodniej Artii, stawka za jego odzyskanie jest wysoka. Kradzież takiego przedmiotu to czyste szaleństwo, jako że ród Sorvis, od lat broniący Przełęczy Węża w Masywie Vaugerńskim, nie należy do miłosiernych. Zadanie nie wydaje się być niebezpieczne, a złoto ma przecież taki ładny kolor…

Zanurz się w świecie Eternal Steel, który podbił Opolcon 2016!

 

sobota 17:00

Próba odwagi

Stanowisko/sala: RPG 7

Prowadzący: Marcin „Seji” Segit

Tagi: #rytuał #plemię #wojownicy #eksploracja #test #oldskul

Gatunek: SF

System/świat: Metamorphosis Alpha

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 6 – 8

Nareszcie nastał ten dzień! Dzisiaj przejdziecie próbę odwagi. Wielki czarownik już od kilku cykli odprawia modły za pomyślność Waszej wyprawy. Zastanawiacie się, co tym razem przygotowała starszyzna plemienna, abyście mogli dowieść odwagi i zręczności. Może zmierzycie się z gromadą niebezpiecznych sykunów, potężnym rozdzieraczem lub podstępnymi wilkowcami? A może każą Wam przynieść święte przedmioty z kamiennego lasu strzeżonego przez nieśmiertelnego Króla Światła? Jeśli przeżyjecie, dostąpicie zaszczytu zasiadania ze starszyzną przy jednym ognisku i zdobędziecie uznanie plemienia.

 

sobota 18:00

Meatshow

Stanowisko/sala: RPG 6

Prowadzący: Kamila „Favi” Zalewska-Firus

Tagi: #AW #IgrzyskaŚmierci #KrwaweShow

Gatunek: Postapo

System/świat: Wzorowane na Świecie Apokalipsy

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: Od 16 lat

Liczba graczy: 1 – 3

Sesja w Meatshow – hack na mechanice Apocalypse World w fazie testów. Prosta mechanika, dobra na pierwszą sesję w życiu. Gracze wcielają się w drużynę zawodników krwawego show, gdzie pod okiem kamer będą walczyć o życie. Gracze na początku decydują, jak długi chcą wariant gry: od 4 do 8 godzin.

 

Obóz na szczycie

Stanowisko/sala: RPG 4

Prowadzący: Zahlu, Free

Gatunek: Inne

System/świat:

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 3 – 4

Uwaga: Sesja nie jest przyjazna początkującym!

Stenogram meldunku z dnia 14.02.2017

– ssszzzzz…. oddzia…  …siedem… GOP… jesteśmy na Kozie… Prze…czy nie przylatuj…, powtarzam przylatujcie.

 

sobota 19:00

Eksperyment

Stanowisko/sala: I Am Zombie 2

Prowadzący: Paula „Trivia” Mackiewicz

Tagi: #rząd #spisek #korporacje #eksperyment

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 18+

Liczba graczy: 2 – 5

Fragment z notatek profesora Hendricksa, znaleziony w ruinach Bazy [CENZURA]

(…) niepowodzeniem. Po 20 dniach od przybycia degeneracja tkanek osiągnęła poziom krytyczny. Toksyczność wzrosła do czerwonego poziomu ryzyka. Agresja i skłonności [fragment nieczytelny] w miarę trwania eksperymentu. Pacjenci 12, 43 i 72 musieli zostać poddani [fragment nieczytelny]. W dniu [CENZURA] spodziewamy się przybycia nowej grupy pacjentów. Z wstępnych informacji wynika, że są to jednostki nowo zainfekowane. Wliczając czas transportu z [CENZURA] do bazy, możemy liczyć na przynajmniej 20 dni eksperymentów. Zgodnie z procedurą zaczniemy od ewaluacji psychologicznych, a następnie (…)

 

I nie było już nikogo…

Stanowisko/sala: RPG 8

Prowadzący: Przemek Matuszewicz

Tagi: #western #horror #kryminał

Gatunek: Horror

System/świat: Deadlands Reloaded

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 13+

Liczba graczy: 2 – 6

Na Dziwnym Zachodzie polityka też jest Dziwna, hombre, a jeżeli myślałeś, że jedyne potwory czyhające na twój głos (ciało, duszę?) to Demokraci i Wigowie, to się grubo mylisz. Kandydatów jest wielu, miejsc mało, a wkrótce może nie być już nikogo…

 

Mr. President

Stanowisko/sala: I Am Zombie

Prowadzący: Rafał Pośnik

Tagi: #USA #spisek #zombie #władza #prezydent

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 3 – 5

Uwaga: Sesja nie jest przyjazna początkującym!

W czerwcu 2016 roku Donald Trump przyjął nominację partii Republikańskiej na kandydata na Prezydenta Stanów Zjednoczonych. Wypowiedział wówczas znaczące słowa: „Przyjmuję tę nominację z pokorą i pełen wdzięczności”. Był to moment oczyszczenia dla kandydata, który odrodził się na nowo po gorzkim, publiczny upokorzeniu. „Mówimy tu o White House Correspondents’ Dinner, dzisiaj. To coroczny event odbywający się tutaj, w Waszyngtonie. Donald Trump został zaproszony przez prezydenta Baracka Obamę…”. To było w kwietniu 2011 roku na jednej z najbardziej znaczących imprez stolicy. Zaproszenie dla Trumpa zostało wysłane po tygodniach jego ataków na prezydenta Obamę. „Nie masz prawa być prezydentem, jeśli nie urodziłeś się w tym kraju… on mógł nie urodzić się w tym kraju”. Ale tamtej nocy, na oczach dziennikarzy, polityków i ludzi żądnych władzy, Obama zaczął oddawać ciosy.

 

Operacja Rorke’s

Stanowisko/sala: RPG 3

Prowadzący: Axer-jay

Tagi: #wojsko #sf #nauka #team

Gatunek: SF

System/świat: Task Force Interregnum

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16

Liczba graczy: 3 – 6

Pod masywem Kilimandżaro zaginął oddział Nowego Światowego Porządku (NWO), którego zadaniem było sprawdzenie nienaturalnej aktywności kosmicznej, sprowadzającej w ten rejon tajemnicze meteoryty. Zanim to jednak nastąpiło, wdał się w walkę.

Jako żołnierze oddziału Bravo zostaliście skierowani do oddziału ratunkowego, którego zadaniem jest powstrzymanie wroga nacierającego od północy. To od Was zależy, jak wiele czasu kupicie dla pozostałych oddziałów.

Powodzenia, żołnierze!

 

sobota 22:00

Tam arkologia twoja, gdzie cyberwszczepy twoje

Stanowisko/sala: RPG 4

Prowadzący: Jakub „Arathi” Nowosad

Tagi: #cyberpunk #sandbox

Gatunek: Cyberpunk

System/świat: [digital_shades]

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 2 – 5

„To istotnie historyczne porozumienie. Jedna z najstarszych dzielnic, dzięki staraniom burmistrza, nareszcie zostanie przekształcona w nowoczesną arkologię, przechodząc w ręce korporacji…” – SkyFox Live

„Nie dajcie się ogłupić. Chwytajcie łomy, koktajle Mołotowa i kałachy. To jest wasza dzielnica, a oni zrobią z niej swój korpo plac zabaw.” – Anarchy Radio 66,6 FM

„Na nagraniu widzimy, jak dziesiątki protestujących zostają brutalnie spacyfikowane przez reżimową policję i oddziały Cyber-SWAT. Co najmniej kilka osób trafiło do szpitala.” – Anon TV

„W związku z lokalnymi napięciami w obszarach strategicznych, Zarząd postanowił o bezterminowym transferze 37,4% zasobów i zintegrowanej współpracy międzywydziałowej.” – wyciąg z Raportu nr 977 dot. Projektu Dom

 

Zdrada

Stanowisko/sala: RPG 5

Prowadzący: Daniel ‚D-enit’ Karabiński

Tagi: #semihighfantasy

Gatunek: Fantasy

System/świat: Eternal Steel

Czas trwania: 6h

Ograniczenia wiekowe: 15+

Liczba graczy: 3 – 5

Mówi się, że to on zdradził. W jej całkowitą wierność też w sumie mało kto wierzy. Cóż zrobić – dwa rody rządzące Tevan od lat mieszały się, zmuszając młodsze pokolenia do ślubu. W takich związkach rzadko kiedy panuje prawdziwa miłość. Sprawa rozwodowa w toku, a podzielić trzeba całkiem duże miasto. Żadna strona nie odda władzy łatwo, więc chaos opanował już ulice. Najbardziej tracą na tym mieszkańcy, szczególnie liczni kupcy. Jeżeli każdy z nich dorzuci się do nagrody za przywrócenie spokoju, to uzbiera się całkiem spora sumka. A dorzucą się chętnie, bo za zatoką w siłę urosła Republika Tenger, która będzie szukała szansy do podboju, a miasto rozdarte wewnętrzną wojną nie stawi dużego oporu najeźdzcy…

 

niedziela 10:00

Do ostatniej świecy

Stanowisko/sala: RPG 4

Prowadzący: Bartłomiej „Grimgor” Boguski

Gatunek: Fantasy

System/świat: Monastyr

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 17+

Liczba graczy: 3 – 5

Uwaga: Sesja nie jest przyjazna początkującym!

Gdy w mroźnej Irkazji szaleje śnieżyca, nieliczni mieszkańcy zabijają deskami drzwi i okiennice, do rana modląc się całymi rodzinami przy paleniskach o miłosierdzie Jedynego. Zamieszkujący wiekowe Deviria wyjący wicher odrywa mięso od kości zmarzniętych nieszczęśników, zaskoczonych pośród gór i wąwozów.

Gdy garstka dusz nadszarpniętych przez Ciemność szuka schronienia w samotnym zajeździe na szczycie wzgórza, któż rzec może, kogo zaskoczyła zamieć, a kto znalazł się dokładnie tam, gdzie chciał?…

 

Operacja Pioneer

Stanowisko/sala: RPG 2

Prowadzący: Axer-jay

Tagi: #wojsko #sf #nauka #team

Gatunek: SF

System/świat: Task Force Interregnum

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16

Liczba graczy: 3 – 6

Pod masywem Kilimandżaro zaginął oddział Nowego Światowego Porządku (NWO), którego zadaniem było sprawdzenie nienaturalnej aktywności kosmicznej, sprowadzającej w ten rejon tajemnicze meteoryty. Zanim to jednak nastąpiło, wdał się w walkę.

Jako żołnierze oddziału Charlie zostaliście skierowani do oddziału ratunkowego, którego zadaniem jest znalezienie zaginionych kolegów. Czy uda Wam się ich znaleźć, zanim minie czas kupiony przez pozostałe oddziały? Czy dowiecie się, co tak naprawdę spotkało zaginionych?

Powodzenia, żołnierze!

 

Operacja Północny Wiatr

Stanowisko/sala: RPG 6

Prowadzący: Dawwy

Tagi: #wojna #lightSF

Gatunek: Inne

System/świat: Savage Worlds

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 4 – 5

Wojna o ostatnie na Ziemi złoża ropy, ukryte pod głębokim lodem arktycznej północy, wielu kojarzy się z bibilijną apokalipsą. Czy mały, odcięty od pomocy oddział wojsk NATO ma jakąś szansę, by cały ten chaos przetrwać?

 

Pieniądze sigmarytów nie śmierdzą

Stanowisko/sala: RPG 1

Prowadzący: Mnich

Tagi: #najemnicy #przygoda #WH

Gatunek: Fantasy

System/świat: Warhammer 2ed

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: 15+

Liczba graczy: 3 – 5

Żelazna kompania – grupa najemników – dostaje ofertę nie do odrzucenia od zakonu Sigmara. Zapadnięta dziura u podnóży Jałowych Wzgórz nie wita gościnnie nowo przybyłych. Dlaczego zakon wynajął grupę niewyróżniających się najemników, aby dotarli do miasteczka Hein i skontaktowali się z tamtejszym kapłanem?

 

Syn marnotrawny

Stanowisko/sala: RPG 5

Prowadzący: Samuraj

Tagi: #wojna #nazi #szpiedzy #zombie #sekrety #decyzje #zaufanie

Gatunek: Inne

System/świat: Cold City

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: Brak

Liczba graczy: 2 – 6

Rok 1951, Berlin. Gracze wcielają się w agentów Pomocniczej Agencji Policji i otrzymują kolejną sprawę. Tym razem napływają do nich niepokojące doniesienia o dziwnych pojękiwaniach z bunkrów oraz ewentualnej aktywności ST-ków, czyli wskrzeszonych żołnierzy Wehrmachtu.

Co zrobią gracze? Jakie ponure sekrety odkryją? Witamy w Cold City.

 

Ulice Marienburga

Stanowisko/sala: RPG 3

Prowadzący: Michał „Mansfeld” Przygodzki

Gatunek: Urban fantasy

System/świat: World of Dungeons (Streets of Marienburg)

Czas trwania: 5h

Ograniczenia wiekowe: 13+ lat – treść sesji może zawierać przemoc (walki zbrojne) lub elementy horroru (chaos, spaczenie)

Liczba graczy: 3 – 5

Ulice Marienburga – niepodległego miasta, serca handlu na cały Stary Świat – pełne są awanturników, poszukiwaczy przygód oraz ludzi w palącej potrzebie, którzy pragną wzbogacić się szybko, ryzykując przy tym zdrowie i życie. To właśnie tacy stają dziś przed kolejną szansą odmiany losu.

Sesja w World of Dungeons (hack do Dungeon World na motywie „jak wyglądałby DW, gdyby był pierwszą grą fabularną?”) w oparciu o playset „Streets of Marienburg”. Improwizowana akcja i fabuła, z każdym rzutem popychającym fikcję do przodu.

 

niedziela 11:00

Przetrwać apokalipsę zombie

Stanowisko/sala: I Am Zombie

Prowadzący: Rafał Pośnik

Tagi: #horror #survival #hack&slash #apokalipsa #zombie #jestciężkoaledajemyradę

Gatunek: Horror

System/świat: I AM ZOMBIE

Czas trwania: 4h

Ograniczenia wiekowe: 16+

Liczba graczy: 3 – 5

W drugiej dekadzie XXI wieku ruch prepersów zyskał ogromne poparcie. Po katastrofach naturalnych na niespotykaną skalę coraz więcej ludzi zaczęło patrzeć na ideały survivalistów z dużo większą dozą sympatii. Jak grzyby po deszczu rosły strony i grupy przygotowujące do przetrwania najróżniejszych scenariuszy apokalipsy. Stacje TV, twórcy oraz artyści podsycali ten strach coraz to nowszymi wytworami kultury. Rosły szeregi dziwaków, którzy byli przygotowani na koniec świata i mieli zamiar go przetrwać. Nikt z dużych graczy nie traktował jednak takich ruchów szczególnie poważnie. Rządy cywilizowanych państw, nawet jeżeli miały w zanadrzu scenariusze kryzysowe, oficjalnie się do nich nie przyznawały. Wszystko było raczej wytworem popkultury, która przewidywała najróżniejsze warianty końca świata: od globalnych krachów ekonomicznych, przez odradzające się zagrożenie atomowe ze strony dawnych postkomunistycznych mocarstw z Rosją na czele, aż po futurystyczne i niewiarygodne sceny rodem z „Walking Dead” i innych dzieł fantastycznych. Dziś już nikt się nie śmieje. To było miesiąc temu. Ten ostatni scenariusz stał się faktem.