Gżdaczowanie¶
Poniżej znajdziesz opisy ról gżdaczowskich i patrolowych na Zjavie 14.
Akredytacja¶
Pomoc na akredytacji (skrót: akre) wiąże się z częstym kontaktem międzyludzkim i powtarzającą się procedurą pobierania opłaty od osób przychodzących na Zjavę, numerowaniem identyfikatorów oraz wydawania pakietów dla honorowych osób goszczonych na konwencie. Akre działa w przedsionku konwentu i w godzinach szczytu wiąże się z gwarem i pośpiechem.
Gamesroom¶
Pomoc w gamesroomie opiera się na obecności na największej hali konwentu Zjava, gdzie osoby zaintersowane mogą wypożyczyć i zagrać w wybrana grę karcianą, planszową lub inną. Wasza rola polegać będzie na obsłudze zainteresowanych wypożyczeniem gier osób, czyli wysłuchiwaniem tytułów, odnajdywaniem ich na półkach i przynoszeniem/odnoszeniem, w tym korzystaniu z komputerowego systemu wypożyczeń (jest bardzo prosty!). Gamesroom jest miejscem gwarnym, wypożyczanie wiąże się z częstym kontaktem międzyludzkim.
Szkrabstrefa¶
Kids Zone to praca z młodszymi osobami uczestniczącymi w konwencie pod okiem osoby odpowiedzialnej za animację i spokój na sali. Jeśli odnajdujesz się w kontaktach z młodszym pokoleniem, to jest właśnie miejsce dla ciebie.
Sprzątanie¶
Sprzątanie jest kamieniem węgielnym konwentu. Pomoc w sprzątaniu wiąże się w przeważającej części z wynoszeniem worków ze śmieciami, uzupełnianiem mydła oraz papieru w toaletach oraz sprzątaniem korytarzy. Zapewniamy rękawiczki!
Sale programowe¶
Pomoc w salach programowych polega na pilnowaniu terminarza wydarzeń w przypisanych pomieszczeniach oraz przynoszeniem i odnoszeniem wody (butelek i szklanek) dla osób prowadzących punkty programu
RPG info¶
Pomoc w punkcie RPG info to czujność i szybkość. Zjava to konwent słynący z rekordowych ilości sesji RPG w ciągu jednego weekendu, a całe to przedsięwzięcie stoi na punkcie RPG punktualnie ogłaszającym zaplanowane i nowe sesje RPG dla zainteresowanych osób, aby mogły się zapisać. Jest to praca z komputerem i drukarką, mnogością kartek, taśmą klejącą i miłym towarzystwem. Wiedza o systemach i światach RPG może być przydatna, ale nie jest konieczna.
Sala spokoju¶
O Sali spokoju najlepiej mówi jej nazwa. Pomoc w sali spokoju to w największej mierze ciche siedzenie w kącie i parzenie herbaty. W tym miejscu mogą odnaleźć się osoby stroniące od gwaru.
Punkty info¶
Pomoc w punktach informacyjnych to przebywanie w wyznaczonej przestrzeni i odpowiadanie na pytania osób uczestniczących w Zjavie. Pomoc w punktach info jest związana z częstym kontaktem międzyludzkim i możliwym gwarem.
Szatnia¶
Pomoc w szatni opiera się na przyjmowaniu okryć oraz butów osób uczestniczących w konwencie i wydawaniu numerków, szatni bywa miejscem gwarnym.
Dyżury lotne¶
Pomoc lotna polega na wykonywaniu zadań ad hoc, czasami potrzeba pomocy w zaniesieniu czegoś, czasami na innym dyżurze brakuje ludzi do pomocy.
Patrol¶
Pomagając w patrolu będziesz odpowiadać za bezpieczeństwo uczestników, sprawdzać identyfikatory na wejściu, interweniować w razie konieczności, gdy zauważysz niepokojącą sytuację. Osoby z doświadczeniem na podobnych wydarzeniach oraz z uprawnieniami służb porządkowych i informacyjnych są mile widziane.