Poniżej znajdzecie opisy larpów które będzie można zagrać na tegorocznej Zjavie.
Piątek
Duży John
Czas: Piątek 17:00
Sala: L3
Prowadzący: Jakub „Shonsu” Barański
Organizacja: LubLarp Team
Autor larpa: Jakub Barański
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 13 unisex
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Nie
O czym jest ta gra?
Duży John to narratywistyczny larp cyberpunkowo-detektywistyczny, którego akcja ma miejsce w wirtualnej rzeczywistości. 5 osób biorących udział w grze wcieli się w role użytkowników zaangażowanych w prowadzenie śledztwa. W trakcie gry użytkownicy będą mogli zyskać dostęp do nowych informacji, które mogą istotnie wpłynąć na sposób odgrywania. 8 osób wcieli się w boty śledcze o początkowo ograniczonych zdolnościach i decyzyjności. Ich zadaniem będzie odtwarzanie i analizowanie, pod okiem użytkowników, prawdopodobnego przebiegu będących przedmiotem śledztwa wydarzeń na podstawie posiadanej wiedzy. Wraz z rozwojem gry boty będą mogły otrzymać dodatkowe informacje oraz równocześnie zwiększyć możliwości działania, analizy i wpływu na śledztwo.
Wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na istotne dla larpa rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy gracza/graczki, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.
Konwencja / świat
cyberpunkowo-detektywistyczny
Opis
DUŻY JOHN – program śledczy służący do odtwarzania, wykrywania oraz neutralizowania przestępstw popełnianych w tzw. SYSTEMIE, czyli wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi pod koniec XXI wieku. Pierwsze użycie programu miało miejsce w 2118 roku. Ówczesne możliwości pozwoliły na wykorzystanie 8 BOTÓW aktualizowanych w trakcie śledztwa o kolejne LOGI SYSTEMOWE.
Duży John to narratywistyczny larp cyberpunkowo-detektywistyczny, którego akcja ma miejsce w wirtualnej rzeczywistości. 5 osób biorących udział w grze wcieli się w role użytkowników zaangażowanych w prowadzenie śledztwa. W trakcie gry użytkownicy będą mogli zyskać dostęp do nowych informacji, które mogą istotnie wpłynąć na sposób odgrywania. 8 osób wcieli się w boty śledcze o początkowo ograniczonych zdolnościach i decyzyjności. Ich zadaniem będzie odtwarzanie i analizowanie, pod okiem użytkowników, prawdopodobnego przebiegu będących przedmiotem śledztwa wydarzeń na podstawie posiadanej wiedzy. Wraz z rozwojem gry boty będą mogły otrzymać dodatkowe informacje oraz równocześnie zwiększyć możliwości działania, analizy i wpływu na śledztwo.
Wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na istotne dla larpa rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy gracza/graczki, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.
Inspiracje: film „Łowca androidów” Ridleya Scotta, larp „System” Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego, larp „Elektryczne owce” Bartka Zioło.
Wymagania co do przygotowania uczestników
Wymagane stroje: mile widziane stroje lub elementy strojów w stylistyce neo-noir lub cyberpunk.
Charakter gry
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Wulgarny język, Wymagane stroje
Hikikomori
Czas: Piątek 18:00
Sala: L1
Prowadzący: Patrycja Nasiadko
Organizacja: Avangarda
Autor larpa: Patrycja Nasiadko
Czas trwania: 3h
Liczba graczy: 4-5
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Zadanie jest proste. Uni (nie) musi wyjść z pokoju. Pozostali gracze poza Uni będą na niego wpływać. Każda zabawka ma zupełnie inne spojrzenie na Uni. Co okaże się kluczowe?
Konwencja / świat
Współczesny
Opis
Uni od jakiegoś czasu nie wychodzi ze swojego pokoju. Przesiąknięty strachem przed ludźmi, zainteresowaniem rozwijaniem nowych technologii i muzyką lo-fi ani myśli wyjść ze swoich czterech ścian. Jego jedynymi „rozmówcami” są zabawki. Miś z dzieciństwa, seks lalka, asystentka oraz ta zniszczona figurka. Mieszkanie to zarówno jego wolność jak i więzienie…
Design doc
https://drive.google.com/file/d/1U_oDE905L9ro-D3lvJFjYX0PK10FfRmS/view?usp=sharing
Charakter gry
Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia, Gra porusza tematykę uzależnień, Odgrywanie scen przemocy, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wulgarny język
Cyrk 1920-1950
Czas: Piątek 20:00
Sala: L2
Prowadzący: Zofia Skowrońska
Autor larpa: Zofia Skowrońska, Maciej Starzycki
Czas trwania: 5h
Liczba graczy: 12
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
https://drive.google.com/open?id=193DrlLxC90rNpS4LEQS3X8dXu-_CnpeX
Konwencja / świat
Larp historyczny
Opis
USA, I połowa XX wieku, Wielki Kryzys szaleje, radiowi kaznodzieje porywają tłumy, a porywiste wichury zrywają resztki zdatnej do rodzenia gleby w środkowych Stanach. Przez ten pył suną barwne, cyrkowe wozy — miejsce, które zdarza Ci się nazywać domem.
Cyrk 1920-1950 jest larpem historycznym, opowiadającym historię Cyrku Warrenów, a przy okazji pokazującym zmieniający się świat.
Opowieść o godności ludzkiej, inności w obliczu przemian społecznych i poczuciu wspólnoty. Historyczna gra kostiumowa, skupiona na relacjach pomiędzy postaciami. Poważna, narratywistyczna, prowokacyjna. Gracze wcielają się w postaci cyrkowców; freakshow, w którym brzydota oraz wstręt mieszają się z fascynacją.
Design doc
https://drive.google.com/open?id=193DrlLxC90rNpS4LEQS3X8dXu-_CnpeX
Wymagania co do przygotowania uczestników
Gra wymaga strojów odpowiednich do konwencji, wcześniejszego zgłoszenia, oraz wcześniejszego przeczytania karty postaci. Dla niektórych postaci konieczna może być charakteryzacja.
Charakter gry
Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język, Wymagane stroje
Pięciu gniewnych nauczycieli
Czas: Piątek 21:30
Sala: L1
Prowadzący: Maciej Bugalski
Organizacja: Przystanek Larp
Autor larpa: Maciej Bugalski
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 5
Ograniczenia wiekowe: brak
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Larp opowiada o moralności, sprawiedliwości i trudnych wyborach, gdzie troska o własne dobro ściera się z troską o swoich podopiecznych.
Konwencja / świat
współczesna polska szkoła
Opis
W jednym z warszawskich liceów doszło do bójki, w której jeden z uczniów, posiadający bogatą przeszłość rozrabiaki, dotkliwie pobił kolegę. Teraz pięciu jego nauczycieli musi zdecydować czy powinien on zostać wydalony ze szkoły. Tylko czy pięć osób uwikłanych w swoje własne ambicje jest w stanie wydać sprawiedliwy wyrok?
Wymagania co do przygotowania uczestników
Strój nauczyciela polskiego liceum (nie jest konieczny)
Charakter gry
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza
Unheroes
Czas: Piątek 21:30
Sala: L3
Prowadzący: Weronika „Kaczka” Korycińska
Organizacja: Naturalne 20
Autor larpa: Joanna Piancastelli
Czas trwania: 2h
Liczba graczy: 5-9
Ograniczenia wiekowe:
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Tak jak napisałam w opisie, o wyborach, konsekwencjach i odpowiedzialności. Gra skupiona na rozmowie i konfliktach między postaciami, jest też naprawdę fajnym wprowadzeniem do larpowania w ogóle.
Konwencja / świat
Współczesność
Opis
Nagrodzony na konkursie Golden Cobra jako najatrakcyjniejszy dla początkujących graczy larp o wyborach, konsekwencjach, odpowiedzialności… i supermocach.
Unheroes to gra o grupie superbohaterów, którzy nie dali rady uratować świata. Stworzyli nowy, gdzie nikt nie pamiętał o tym, co się stało. Teraz kiedy moce i wspomnienia zaczynają do nich powracać, raz na zawsze będą musieli zdecydować, którą rzeczywistość powinni ocalić.
Design doc
http://www.goldencobra.org/pdf/Unheroes%20v0.2.pdf
Charakter gry
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza
Sobota
Larp o Duchach
Czas: Sobota 10:00
Sala: L1
Prowadzący: Ola
Autor larpa: Kamil Bartczak, Przemysław Szymczak
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 18 (7 ról żeńskich i 11 męskich)
Ograniczenia wiekowe: 13+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
http://www.argos.edu.pl/downloads/larp_o_duchach_14.pdf
Konwencja / świat
Realia polskiej szkoły średniej
Opis
Przeznaczony dla kilkunastu graczy larp, którego akcja odbywa się w realiach polskiej szkoły średniej. Część z uczniów nie jest jednak żywa – to wciąż obecne duchy z klasy IIa, w której doszło do nie do końca wyjaśnionej tragedii. „Larp o duchach” autorstwa Kamila Bartczaka i Przemysława Szymczaka jest narratywistyczną komedią, inspirowaną m.in. „Przerażaczami” Petera Jacksona, „Łowcami duchów” i podobnymi dziełami.
Design doc
http://www.argos.edu.pl/downloads/larp_o_duchach_14.pdf
Wymagania co do przygotowania uczestników
Strój szkolny (dla czasów obecnych), długopis i zeszyt.
Charakter gry
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wulgarny język
Powód by żyć
Czas: Sobota 10:00
Sala: L3
Prowadzący: Bartosz „Panda” Zawadzki
Organizacja: Przystanek Larp
Autor larpa: Bartosz Zawadzki
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 8-12
Ograniczenia wiekowe: 18+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Gra skoncentrowana jest na przeżywaniu emocji. Ideą larpa jest zastanowienie się nad ludzkimi decyzjami, zdecydowaniu co w życiu jest ważne oraz dojście do tego co sprawia, że mamy siłę każdego dnia wstać z łóżka.
Konwencja / świat
Współczesność
Opis
Larp opowiada historię trzech rodzin, których życie na skutek nieszczęśliwych wypadków uległo drastycznej zmianie. Przyczyna znalezienia się każdej z rodzin w tym samym szpitalu jest różna. Jednak łączy ich jeden fakt: bliski każdego z nich trafił do szpitala, po czym został wprowadzony w stan śpiączki farmakologicznej.
Design doc
https://drive.google.com/open?id=1tR6rTH3PPH-lZsxqJSAReGFBGlN_rwzB
Charakter gry
Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia, Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język
Super Mario Business Story
Czas: Sobota 12:00
Sala: L2
Prowadzący: Jakub „Shonsu” Barański
Organizacja: LubLarp Team
Autor larpa: Jakub Barański
Czas trwania: 5h
Liczba graczy: 5 unisex
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Nie
O czym jest ta gra?
Narratywistyczna gra z elementami gamizmu. Uczestnicy wcielą się w role członków grupy kreatywnej Nintendo. Każdy będzie odpowiedzialny za jedną z kluczowych postaci serii Mario. Znajdą się wśród nich: Mario, Luigi, Peach, Toad i Bowser. Cele i plany pracowników grupy będą przenikały się z marzeniami i przygodami fikcyjnych postaci. Prześledzimy kilkadziesiąt lat ich historii i zobaczymy jak mogłaby wpłynąć na grupę. Będzie praca w zespole, burzliwe spotkania i trudne decyzje. Będą goniące terminy, prywatne cele i mieszanie życia prywatnego z pracą. Będzie brutalny świat biznesu, w którym nie wszystko złoto, co się świeci…
Konwencja / świat
biuro / korporacja / gamedev / współczesność
Opis
Mario, znany także jako Super Mario, to fikcyjna postać ze świata gier wideo, którą stworzyła firma Nintendo. Od ponad 30 lat Mario i spółka dostarczają niezwykłych historii, które mają miejsce w uniwersum zwanym Mushroom Kingdom. Designerzy Nintendo odwalili kawał dobrej roboty! Czy zastanawialiście się jednak kiedykolwiek, jak w rzeczywistości wygląda ta praca?
Narratywistyczna gra z elementami gamizmu. Uczestnicy wcielą się w role członków grupy kreatywnej Nintendo. Każdy będzie odpowiedzialny za jedną z kluczowych postaci serii Mario. Znajdą się wśród nich: Mario, Luigi, Peach, Toad i Bowser. Cele i plany pracowników grupy będą przenikały się z marzeniami i przygodami fikcyjnych postaci. Prześledzimy kilkadziesiąt lat ich historii i zobaczymy jak mogłaby wpłynąć na grupę. Będzie praca w zespole, burzliwe spotkania i trudne decyzje. Będą goniące terminy, prywatne cele i mieszanie życia prywatnego z pracą. Będzie brutalny świat biznesu, w którym nie wszystko złoto, co się świeci…
Charakter gry
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza
Ławeczka
Czas: Sobota 14:00
Sala: L1
Prowadzący: Toruń
Organizacja:
Autor larpa: Marta „Ireth” Szmigiel, Klaudia „Toruń” Toruń
Czas trwania: 3h
Liczba graczy: 8 + publiczność
Ograniczenia wiekowe: 18+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Konwencja / świat
polskie blokowisko, koniec lat 90.
Opis
Przyznajcie się, kto z Was chociaż raz nie przysiadł na Ławeczce przed blokiem, dziękując w duchu za ten cud polskiej myśli technicznej? Kto nie przechodził obok sunsiadów delektujących się chwilami spędzonymi na takiej Ławeczce ? A kto z Was chociaż raz nie narzekał na życie, politykę i obsrane trawniki z poziomu polskiej Ławeczki? No właśnie! Taka Ławeczka to miejsce spotkań pokoleń, picia z sąsiadami kawusi, obierania ziemniaków oraz zabijania nudy wódką. Ale Ławeczka to też miejsce zdrad, kłótni o serial na całe osiedle oraz wyznań prawdziwej, wiecznej miłości. Ławeczka przed blokiem to polski skarb, to duma narodowa! Więc Ławeczkę to Ty szanuj! Możemy się lubić i nie lubić, ale o Ławeczce to złego słowa nie dam powiedzieć!
Ławeczka to jeepform będący komedią obyczajową o polskim społeczeństwie blokowiska lat 90., poruszający tematykę stereotypów, zarówno kulturowych jak i płciowych. Grę zaprojektowano na 8-12 graczy oraz interaktywną publiczność. Jeep podzielony jest na akty ze scenkami obyczajowymi między nimi. Mile widziane stroje i rekwizyty z lat 90. (prosimy o utrzymanie ich na odpowiednim poziomie kicz… polskości
Charakter gry
Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Tylko dla pełnoletnich, Wulgarny język, Wymagane stroje
SWITCH!
Czas: Sobota 14:30
Sala: L3
Prowadzący: Marta Dąbrowska, Kamil Bartczak
Organizacja: Argos
Autor larpa: Marta Dąbrowska, Kamil Bartczak
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 7-8 (maks. 4 kobiety, maks. 4 mężczyzn)
Ograniczenia wiekowe: 18+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Uroczystość rodzinna, obraz siebie, identyfikacja z płcią, role społeczne
Konwencja / świat
Współczesna Polska
Opis
Jesteś dorosły, prawda? No, tak chociaż z grubsza. Masz swoje cele i życiowe plany, określiłeś je sobie na podstawie doświadczenia, obserwacji i świadomości tego, jaki naprawdę jesteś. Masz swoją pasję, swoich przyjaciół, swoje słabości. Sposób w jaki to sobie poukładałeś ma sens i, gdyby ktoś naprawdę chciał to zrozumieć, mógłbyś to wytłumaczyć. To wszystko pozwala ci dzielnie stawiać wyzwanie każdemu nadchodzącemu dniu. Podążasz swoją drogą, popełniasz własne błędy, odnosisz sukcesy. A potem… potem jest wigilijna kolacja. Pachnąca choinka, smaczny barszcz z grzybami, zawiedzione oczekiwania i zadawnione pretensje. Pośpiesznie kupione prezenty i to samo miejsce, na którym siedzisz od lat. Pomiędzy kłócącymi się ciotkami a przejętą babcią, która znowu upiekła dwa ciasta więcej niż się umawialiście. Krzesło zajęte przez postać narysowaną przez Twoich rodziców, rodzeństwo, dziadków i wszelkiej maści krewnych. Może chcesz, by tym razem coś się zmieniło? Zapraszamy Cię na święta inne niż wszystkie. Takie, podczas których siądziesz po przeciwnej stronie stołu niż dotąd. Tak, będzie bolało.
Switch! to obyczajowy chamberlarp rozdrapujący różnice pomiędzy własnym spojrzeniem na swoją osobę, a oczekiwaniami ze strony bliskich – w akompaniamencie kolęd, przy talerzu czerwonego barszczu.
Wymagania co do przygotowania uczestników
Ważna jest płeć uczestników – maks. 4 kobiety i maks. 4 mężczyzn
Charakter gry
Gra porusza tematykę religijną, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), Tylko dla pełnoletnich
Potrzebujemy więcej próbek
Czas: Sobota 18:00
Sala: L1
Prowadzący: Divadlo i melyana
Organizacja:
Autor larpa: Divadlo i melyana
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: min 7 max 15
Ograniczenia wiekowe: 14+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Larp o próbie zachowania społeczeństwa w czasach, gdy łatwiejszą i lepszą opcją jest prawo silniejszego. Dwie różniące się poglądami frakcje mieszkające w 1 koloni muszą dojść do porozumienia i spróbować postawić dobro ludzkości ponad własne ambicje.
Konwencja / świat
Apokalipsa zombie
Opis
Larp luźno inspirowany grą planszową „Martwa Zima” autorstwa I.Vegi i J.Gilmoura.
Kolonia ludzi ocalałych z apokalipsy zombie w trakcie zimy stulecia. Codzienne problemy mieszają się z walką o przeżycie i próbami odbudowania społeczeństwa.
Co się stanie, gdy u drzwi kolonii pojawi się ktoś nowy i w ich małej społeczności dojdzie do rozłamu?
Przed grą przewidziane jest 30 min. na rozgrzewkę improwizacyjną za pomocą gier i ćwiczeń aktorskich.
Charakter gry
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wulgarny język
Stypa
Czas: Sobota 18:30
Sala: L2
Prowadzący: Kamil Bartczak
Organizacja: Argos
Autor larpa: Kamil Bartczak, Przemysław Szymczak
Czas trwania: 3h
Liczba graczy: 13
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Nie
O czym jest ta gra?
Rodzinne historie, niezręczna sytuacja, więź z bliskimi.
Konwencja / świat
Współczesna Polska
Opis
Z żalem zawiadamiamy, że 5 listopada 2013 roku zmarł w wieku 56 lat ukochany Mąż i Ojciec, przedsiębiorca, właściciel warsztatu samochodowego Marek Nowak.
Krewnych, znajomych i przyjaciół zawiadamiają pogrążeni w żałobie żona Barbara, córki Joanna i Katarzyna, synowie Paweł i Andrzej
Zapraszamy na „Stypę” – larpa w trakcie którego weźmiesz udział w popogrzebowym przyjęciu w Namysłowie. Wspomnienie bliskiego zmarłego, spotkanie dawno niewidzianych krewnych i konieczność uregulowania kwestii spadku zapewne sprowokuje gorące emocje. W końcu rodowe przepychanki i rywalizacja o dziedzictwo nie są wyłącznie domeną rodzin królewskich. „Stypa” wygrała pierwszą edycję konkursu „Larpy Najwyższych Lotów”.
Charakter gry
Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Wulgarny język
Akty Wiary
Czas: Sobota 18:30
Sala: L3
Prowadzący: Toruń
Organizacja: LubLarp
Autor larpa: Klaudia Toruń
Czas trwania: 2h
Liczba graczy: max 16
Ograniczenia wiekowe: 18 +
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
Konwencja / świat
nasz świat, nasze czasy
Opis
Jest to słodko-gorzka gra o relacjach romantycznych, a konkretniej o problemach między dwojgiem ludzi, którzy chcą ze sobą być, ale muszą zmierzyć się z problemami. Jest to freeform podzielony na akty. Każdy z aktów trwa około 5-15 minut. Gra przewidziana jest na 2-24 graczy. Można odegrać wszystkie akty lub tylko część z nich (zalecane jest co najmniej 6). Ciągle grać może ta sama para lub pary mogą się zmieniać wedle woli graczy oraz mistrza gry. Akty odgrywane są parami, które są ze sobą w relacji romantycznej. Poziom jej sformalizowania, stażu czy konfiguracji płciowej nie ma dla gry znaczenia, lecz jeśli gracze czują taką potrzebę, mogą to ustalić.
Charakter gry
Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Tylko dla pełnoletnich, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język
Kawa i papierosy
Czas: Sobota 21:30
Sala: L3
Prowadzący: Patison
Organizacja:
Autor larpa: Patryk „Patison” Stryjewski
Czas trwania: 2h
Liczba graczy: 4-15
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Komedyjka będąca zabawą formą. Jest „błyskotliwa i o niczym”, jak zresztą film, którego jest to adaptacja. Poprawia graczom humorek, brzuchy bolą ze śmiechu i jest dobrą rozgrzewką aktorską przed dniem pełnym larpowania.
Konwencja / świat
Komedia / Współczesna / Adaptacja
Opis
Komediowa wolna forma larpowa.
Dziwne spotkania nad kawą będą kanwą larpowych etiud, delikatnie przeplatających się ze sobą w warstwie fabularnej, czyniących z graczy widzów i aktorów jednocześnie.
Gra inspirowana filmem „Kawa i papierosy” Jima Jarmusha. Czy przypadkowe, kawiarniane rozmowy mogą stać się karuzeli absurdalnych wydarzeń, przypadkowych spotkań i komedii omyłek?
Mechanika gry zakłada wykorzystanie papierosów, ale nie wolno ich palić.
Charakter gry
Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, W grze pojawia się hazard, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język
Niedziela
Sny Erengradu
Czas: Niedziela 11:00
Sala: L1
Prowadzący: Paweł „Tredo” Potakowski & Carnival Team
Organizacja: Carnival Team
Autor larpa: Paweł „Tredo” Potakowski & Carnival Team
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 16, Role kobiece -2, unisex – 6, męskie – 8
Ograniczenia wiekowe: Ze względu na poruszaną tematykę oraz możliwy rozwój wydarzeń związany z bójkami i nadużywaniem alkoholu/środków odurzających obecnych fabularnie w grze gra jest rekomendowana dla osób dojrzałych – min. 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Zapraszamy na 16-osobowy chamber larpa w klimatach Warhammera, który odbywa się w portowej tawernie w Erengradzie. Postaci będą marynarzami i kupcami, pojawią się też różni awanturnicy, kto wie, może wśród „gości” będzie nawet jakiś bojar, który chciałby wysłuchać osobiście plotek czy też posłuchać pieśniarza przygrywającego sobie bałałajką. Zachęcamy oczywiście do przyjścia w strojach odpowiadających klimatem do świata WFRP. Team organizacyjny dostarczy też stroje „zapasowe”, które mogą posłużyć za przebrania tym, których strój nie będzie odpowiadał do wybranej postaci, jak również osobom, które stroju w ogóle nie posiadają.
Konwencja / świat
Warhammer
Opis
Erengrad to drugi po Marienburgu port handlowy w północnej części Starego Świata, to tutaj najłatwiej spotkać innych mieszkańców tego kontynentu. Kupcy pragną zarabiać, politycy spisują, a awanturnicy w tawernie wspominają morskie starcie z Norsmenami, a nawet z Mrocznymi Elfami! Kislev to kraina, która oddziela Imperium od prawdziwych zagrożeń. O to przedmurze cywilizacji co i rusz rozbijają się dzicy Kurganie, spaczeni zwierzoludzie czy nawet okazjonalnie przekraczający Góry Krańca Świata zielonoskórzy. Jednak kto mógłby się bać, gdy włada Czerwony Car? Boris Niedźwiedź Bokha! Pobłogosławiony przez Ursuna, niezwyciężony i skąpany we krwi! Wznieśmy kielichy kislevskiego miodu i gorzały za zdrowie naszego Hospodara!
Wymagania co do przygotowania uczestników
Zachęcamy oczywiście do przyjścia w strojach odpowiadających klimatem do świata WFRP. Team organizacyjny dostarczy też stroje „zapasowe”, które mogą posłużyć za przebrania tym, których strój nie będzie odpowiadał do wybranej postaci, jak również osobom, które stroju w ogóle nie posiadają.
Charakter gry
Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wymagane stroje. Co do wulgarnego języka to nie jest on planowany, ale oczywiście może się pojawić za sprawą wyboru graczy 🙂
Headline
Czas: Niedziela 11:00
Sala: L2
Prowadzący: Paweł „Skała” Jurgiel, Patryk „Patison” Stryjewski
Organizacja:
Autor larpa: Paweł „Skała” Jurgiel, Aleksander „Tuk Tuk” Tukaj
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 9 (4 kobiety, 5 mężczyzn)
Ograniczenia wiekowe: 16+
Larp przyjazny dla początkujących? Tak
O czym jest ta gra?
Wszyscy grający wcielają się w pracowników redakcji gazety podczas gorących wydarzeń w Irlandii Północnej. Należy spodziewać się dyskusji i antagonizmów przy podejmowaniu wspólnych decyzji.
Konwencja / świat
Irlandia XX wiek
Opis
Headline – gra o dniu z życia redakcji „Voice of Newry” podczas gorących wydarzeń w Irlandii Północnej.
Charakter gry
Gra porusza tematykę religijną, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania