Opisy Larpów

Opisy Larpów

Poniżej znajdzecie opisy larpów które będzie można zagrać na tegorocznej Zjavie.

Piątek

Duży John

Czas: Piątek 17:00

Sala: L3

Prowadzący: Jakub Shonsu Barański

Organizacja: LubLarp Team

Autor larpa: Jakub Barański

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: 13 unisex

Ograniczenia wiekowe: 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Nie

O czym jest ta gra?

Duży John to narratywistyczny larp cyberpunkowo-detektywistyczny, którego akcja ma miejsce w wirtualnej rzeczywistości. 5 osób biorących udział w grze wcieli się w role użytkowników zaangażowanych w prowadzenie śledztwa. W trakcie gry użytkownicy będą mogli zyskać dostęp do nowych informacji, które mogą istotnie wpłynąć na sposób odgrywania. 8 osób wcieli się w boty śledcze o początkowo ograniczonych zdolnościach i decyzyjności. Ich zadaniem będzie odtwarzanie i analizowanie, pod okiem użytkowników, prawdopodobnego przebiegu będących przedmiotem śledztwa wydarzeń na podstawie posiadanej wiedzy. Wraz z rozwojem gry boty będą mogły otrzymać dodatkowe informacje oraz równocześnie zwiększyć możliwości działania, analizy i wpływu na śledztwo.

Wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na istotne dla larpa rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy gracza/graczki, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.

Konwencja / świat

cyberpunkowo-detektywistyczny

Opis

DUŻY JOHN – program śledczy służący do odtwarzania, wykrywania oraz neutralizowania przestępstw popełnianych w tzw. SYSTEMIE, czyli wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi pod koniec XXI wieku. Pierwsze użycie programu miało miejsce w 2118 roku. Ówczesne możliwości pozwoliły na wykorzystanie 8 BOTÓW aktualizowanych w trakcie śledztwa o kolejne LOGI SYSTEMOWE.

Duży John to narratywistyczny larp cyberpunkowo-detektywistyczny, którego akcja ma miejsce w wirtualnej rzeczywistości. 5 osób biorących udział w grze wcieli się w role użytkowników zaangażowanych w prowadzenie śledztwa. W trakcie gry użytkownicy będą mogli zyskać dostęp do nowych informacji, które mogą istotnie wpłynąć na sposób odgrywania. 8 osób wcieli się w boty śledcze o początkowo ograniczonych zdolnościach i decyzyjności. Ich zadaniem będzie odtwarzanie i analizowanie, pod okiem użytkowników, prawdopodobnego przebiegu będących przedmiotem śledztwa wydarzeń na podstawie posiadanej wiedzy. Wraz z rozwojem gry boty będą mogły otrzymać dodatkowe informacje oraz równocześnie zwiększyć możliwości działania, analizy i wpływu na śledztwo.

Wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na istotne dla larpa rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy gracza/graczki, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.

Inspiracje: film Łowca androidów Ridleya Scotta, larp System Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego, larp Elektryczne owce Bartka Zioło.

Wymagania co do przygotowania uczestników

Wymagane stroje: mile widziane stroje lub elementy strojów w stylistyce neo-noir lub cyberpunk.

Charakter gry

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Wulgarny język, Wymagane stroje

 

Hikikomori

Czas: Piątek 18:00

Sala: L1

Prowadzący: Patrycja Nasiadko

Organizacja: Avangarda

Autor larpa: Patrycja Nasiadko

Czas trwania: 3h

Liczba graczy: 4-5

Ograniczenia wiekowe: 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Zadanie jest proste. Uni (nie) musi wyjść z pokoju. Pozostali gracze poza Uni będą na niego wpływać. Każda zabawka ma zupełnie inne spojrzenie na Uni. Co okaże się kluczowe?

Konwencja / świat

Współczesny

Opis

Uni od jakiegoś czasu nie wychodzi ze swojego pokoju. Przesiąknięty strachem przed ludźmi, zainteresowaniem rozwijaniem nowych technologii i muzyką lo-fi ani myśli wyjść ze swoich czterech ścian. Jego jedynymi „rozmówcami” są zabawki. Miś z dzieciństwa, seks lalka, asystentka oraz ta zniszczona figurka. Mieszkanie to zarówno jego wolność jak i więzienie…

Design doc

https://drive.google.com/file/d/1U_oDE905L9ro-D3lvJFjYX0PK10FfRmS/view?usp=sharing

Charakter gry

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym, Gra porusza tematykę uzależnień, Odgrywanie scen przemocy, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wulgarny język

 

Cyrk 1920-1950

Czas: Piątek 20:00

Sala: L2

Prowadzący: Zofia Skowrońska

Autor larpa: Zofia Skowrońska, Maciej Starzycki

Czas trwania: 5h

Liczba graczy: 12

Ograniczenia wiekowe: 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

https://drive.google.com/open?id=193DrlLxC90rNpS4LEQS3X8dXu-_CnpeX

Konwencja / świat

Larp historyczny

Opis

USA, I połowa XX wieku, Wielki Kryzys szaleje, radiowi kaznodzieje porywają tłumy, a porywiste wichury zrywają resztki zdatnej do rodzenia gleby w środkowych Stanach. Przez ten pył suną barwne, cyrkowe wozy — miejsce, które zdarza Ci się nazywać domem.

Cyrk 1920-1950 jest larpem historycznym, opowiadającym historię Cyrku Warrenów, a przy okazji pokazującym zmieniający się świat.

Opowieść o godności ludzkiej, inności w obliczu przemian społecznych i poczuciu wspólnoty. Historyczna gra kostiumowa, skupiona na relacjach pomiędzy postaciami. Poważna, narratywistyczna, prowokacyjna. Gracze wcielają się w postaci cyrkowców; freakshow, w którym brzydota oraz wstręt mieszają się z fascynacją.

Design doc

https://drive.google.com/open?id=193DrlLxC90rNpS4LEQS3X8dXu-_CnpeX

Wymagania co do przygotowania uczestników

Gra wymaga strojów odpowiednich do konwencji, wcześniejszego zgłoszenia, oraz wcześniejszego przeczytania karty postaci. Dla niektórych postaci konieczna może być charakteryzacja.

Charakter gry

Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język, Wymagane stroje

 

Pięciu gniewnych nauczycieli

Czas: Piątek 21:30

Sala: L1

Prowadzący: Maciej Bugalski

Organizacja: Przystanek Larp

Autor larpa: Maciej Bugalski

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: 5

Ograniczenia wiekowe: brak

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Larp opowiada o moralności, sprawiedliwości i trudnych wyborach, gdzie troska o własne dobro ściera się z troską o swoich podopiecznych.

Konwencja / świat

współczesna polska szkoła

Opis

W jednym z warszawskich liceów doszło do bójki, w której jeden z uczniów, posiadający bogatą przeszłość rozrabiaki, dotkliwie pobił kolegę. Teraz pięciu jego nauczycieli musi zdecydować czy powinien on zostać wydalony ze szkoły. Tylko czy pięć osób uwikłanych w swoje własne ambicje jest w stanie wydać sprawiedliwy wyrok?

Wymagania co do przygotowania uczestników

Strój nauczyciela polskiego liceum (nie jest konieczny)

Charakter gry

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

 

Unheroes

Czas: Piątek 21:30

Sala: L3

Prowadzący: Weronika Kaczka Korycińska

Organizacja: Naturalne 20

Autor larpa: Joanna Piancastelli

Czas trwania: 2h

Liczba graczy: 5-9

Ograniczenia wiekowe:

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Tak jak napisałam w opisie, o wyborach, konsekwencjach i odpowiedzialności. Gra skupiona na rozmowie i konfliktach między postaciami, jest też naprawdę fajnym wprowadzeniem do larpowania w ogóle.

Konwencja / świat

Współczesność

Opis

Nagrodzony na konkursie Golden Cobra jako najatrakcyjniejszy dla początkujących graczy larp o wyborach, konsekwencjach, odpowiedzialności… i supermocach.

Unheroes to gra o grupie superbohaterów, którzy nie dali rady uratować świata. Stworzyli nowy, gdzie nikt nie pamiętał o tym, co się stało. Teraz kiedy moce i wspomnienia zaczynają do nich powracać, raz na zawsze będą musieli zdecydować, którą rzeczywistość powinni ocalić.

Design doc

http://www.goldencobra.org/pdf/Unheroes%20v0.2.pdf

Charakter gry

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

Sobota

Larp o Duchach

Czas: Sobota 10:00

Sala: L1

Prowadzący: Ola

Autor larpa: Kamil Bartczak, Przemysław Szymczak

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: 18 (7 ról żeńskich i 11 męskich)

Ograniczenia wiekowe: 13+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

http://www.argos.edu.pl/downloads/larp_o_duchach_14.pdf

Konwencja / świat

Realia polskiej szkoły średniej

Opis

Przeznaczony dla kilkunastu graczy larp, którego akcja odbywa się w realiach polskiej szkoły średniej. Część z uczniów nie jest jednak żywa – to wciąż obecne duchy z klasy IIa, w której doszło do nie do końca wyjaśnionej tragedii. Larp o duchach autorstwa Kamila Bartczaka i Przemysława Szymczaka jest narratywistyczną komedią, inspirowaną m.in. Przerażaczami Petera Jacksona, Łowcami duchów i podobnymi dziełami.

Design doc

http://www.argos.edu.pl/downloads/larp_o_duchach_14.pdf

Wymagania co do przygotowania uczestników

Strój szkolny (dla czasów obecnych), długopis i zeszyt.

Charakter gry

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wulgarny język

 

Powód by żyć

Czas: Sobota 10:00

Sala: L3

Prowadzący: Bartosz Panda Zawadzki

Organizacja: Przystanek Larp

Autor larpa: Bartosz Zawadzki

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: 8-12

Ograniczenia wiekowe: 18+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Gra skoncentrowana jest na przeżywaniu emocji. Ideą larpa jest zastanowienie się nad ludzkimi decyzjami, zdecydowaniu co w życiu jest ważne oraz dojście do tego co sprawia, że mamy siłę każdego dnia wstać z łóżka.

Konwencja / świat

Współczesność

Opis

Larp opowiada historię trzech rodzin, których życie na skutek nieszczęśliwych wypadków uległo drastycznej zmianie. Przyczyna znalezienia się każdej z rodzin w tym samym szpitalu jest różna. Jednak łączy ich jeden fakt: bliski każdego z nich trafił do szpitala, po czym został wprowadzony w stan śpiączki farmakologicznej.

Design doc

https://drive.google.com/open?id=1tR6rTH3PPH-lZsxqJSAReGFBGlN_rwzB

Charakter gry

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym, Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język

 

Super Mario Business Story

Czas: Sobota 12:00

Sala: L2

Prowadzący: Jakub Shonsu Barański

Organizacja: LubLarp Team

Autor larpa: Jakub Barański

Czas trwania: 5h

Liczba graczy: 5 unisex

Ograniczenia wiekowe: 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Nie

O czym jest ta gra?

Narratywistyczna gra z elementami gamizmu. Uczestnicy wcielą się w role członków grupy kreatywnej Nintendo. Każdy będzie odpowiedzialny za jedną z kluczowych postaci serii Mario. Znajdą się wśród nich: Mario, Luigi, Peach, Toad i Bowser. Cele i plany pracowników grupy będą przenikały się z marzeniami i przygodami fikcyjnych postaci. Prześledzimy kilkadziesiąt lat ich historii i zobaczymy jak mogłaby wpłynąć na grupę. Będzie praca w zespole, burzliwe spotkania i trudne decyzje. Będą goniące terminy, prywatne cele i mieszanie życia prywatnego z pracą. Będzie brutalny świat biznesu, w którym nie wszystko złoto, co się świeci…

Konwencja / świat

biuro / korporacja / gamedev / współczesność

Opis

Mario, znany także jako Super Mario, to fikcyjna postać ze świata gier wideo, którą stworzyła firma Nintendo. Od ponad 30 lat Mario i spółka dostarczają niezwykłych historii, które mają miejsce w uniwersum zwanym Mushroom Kingdom. Designerzy Nintendo odwalili kawał dobrej roboty! Czy zastanawialiście się jednak kiedykolwiek, jak w rzeczywistości wygląda ta praca?

Narratywistyczna gra z elementami gamizmu. Uczestnicy wcielą się w role członków grupy kreatywnej Nintendo. Każdy będzie odpowiedzialny za jedną z kluczowych postaci serii Mario. Znajdą się wśród nich: Mario, Luigi, Peach, Toad i Bowser. Cele i plany pracowników grupy będą przenikały się z marzeniami i przygodami fikcyjnych postaci. Prześledzimy kilkadziesiąt lat ich historii i zobaczymy jak mogłaby wpłynąć na grupę. Będzie praca w zespole, burzliwe spotkania i trudne decyzje. Będą goniące terminy, prywatne cele i mieszanie życia prywatnego z pracą. Będzie brutalny świat biznesu, w którym nie wszystko złoto, co się świeci…

Charakter gry

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

 

Ławeczka

Czas: Sobota 14:00

Sala: L1

Prowadzący: Toruń

Organizacja:

Autor larpa: Marta Ireth Szmigiel, Klaudia Toruń Toruń

Czas trwania: 3h

Liczba graczy: 8 + publiczność

Ograniczenia wiekowe: 18+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

Konwencja / świat

polskie blokowisko, koniec lat 90.

Opis

Przyznajcie się, kto z Was chociaż raz nie przysiadł na Ławeczce przed blokiem, dziękując w duchu za ten cud polskiej myśli technicznej? Kto nie przechodził obok sunsiadów delektujących się chwilami spędzonymi na takiej Ławeczce ? A kto z Was chociaż raz nie narzekał na życie, politykę i obsrane trawniki z poziomu polskiej Ławeczki? No właśnie! Taka Ławeczka to miejsce spotkań pokoleń, picia z sąsiadami kawusi, obierania ziemniaków oraz zabijania nudy wódką. Ale Ławeczka to też miejsce zdrad, kłótni o serial na całe osiedle oraz wyznań prawdziwej, wiecznej miłości. Ławeczka przed blokiem to polski skarb, to duma narodowa! Więc Ławeczkę to Ty szanuj! Możemy się lubić i nie lubić, ale o Ławeczce to złego słowa nie dam powiedzieć!

Ławeczka to jeepform będący komedią obyczajową o polskim społeczeństwie blokowiska lat 90., poruszający tematykę stereotypów, zarówno kulturowych jak i płciowych. Grę zaprojektowano na 8-12 graczy oraz interaktywną publiczność. Jeep podzielony jest na akty ze scenkami obyczajowymi między nimi. Mile widziane stroje i rekwizyty z lat 90. (prosimy o utrzymanie ich na odpowiednim poziomie kicz… polskości

Charakter gry

Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Tylko dla pełnoletnich, Wulgarny język, Wymagane stroje

 

SWITCH!

Czas: Sobota 14:30

Sala: L3

Prowadzący: Marta Dąbrowska, Kamil Bartczak

Organizacja: Argos

Autor larpa: Marta Dąbrowska, Kamil Bartczak

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: 7-8 (maks. 4 kobiety, maks. 4 mężczyzn)

Ograniczenia wiekowe: 18+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Uroczystość rodzinna, obraz siebie, identyfikacja z płcią, role społeczne

Konwencja / świat

Współczesna Polska

Opis

Jesteś dorosły, prawda? No, tak chociaż z grubsza. Masz swoje cele i życiowe plany, określiłeś je sobie na podstawie doświadczenia, obserwacji i świadomości tego, jaki naprawdę jesteś. Masz swoją pasję, swoich przyjaciół, swoje słabości. Sposób w jaki to sobie poukładałeś ma sens i, gdyby ktoś naprawdę chciał to zrozumieć, mógłbyś to wytłumaczyć. To wszystko pozwala ci dzielnie stawiać wyzwanie każdemu nadchodzącemu dniu. Podążasz swoją drogą, popełniasz własne błędy, odnosisz sukcesy. A potem… potem jest wigilijna kolacja. Pachnąca choinka, smaczny barszcz z grzybami, zawiedzione oczekiwania i zadawnione pretensje. Pośpiesznie kupione prezenty i to samo miejsce, na którym siedzisz od lat. Pomiędzy kłócącymi się ciotkami a przejętą babcią, która znowu upiekła dwa ciasta więcej niż się umawialiście. Krzesło zajęte przez postać narysowaną przez Twoich rodziców, rodzeństwo, dziadków i wszelkiej maści krewnych. Może chcesz, by tym razem coś się zmieniło? Zapraszamy Cię na święta inne niż wszystkie. Takie, podczas których siądziesz po przeciwnej stronie stołu niż dotąd. Tak, będzie bolało.

Switch! to obyczajowy chamberlarp rozdrapujący różnice pomiędzy własnym spojrzeniem na swoją osobę, a oczekiwaniami ze strony bliskich – w akompaniamencie kolęd, przy talerzu czerwonego barszczu.

Wymagania co do przygotowania uczestników

Ważna jest płeć uczestników – maks. 4 kobiety i maks. 4 mężczyzn

Charakter gry

Gra porusza tematykę religijną, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego), Tylko dla pełnoletnich

 

Potrzebujemy więcej próbek

Czas: Sobota 18:00

Sala: L1

Prowadzący: Divadlo i melyana

Organizacja:

Autor larpa: Divadlo i melyana

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: min 7 max 15

Ograniczenia wiekowe: 14+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Larp o próbie zachowania społeczeństwa w czasach, gdy łatwiejszą i lepszą opcją jest prawo silniejszego. Dwie różniące się poglądami frakcje mieszkające w 1 koloni muszą dojść do porozumienia i spróbować postawić dobro ludzkości ponad własne ambicje.

Konwencja / świat

Apokalipsa zombie

Opis

Larp luźno inspirowany grą planszową Martwa Zima autorstwa I.Vegi i J.Gilmoura.

Kolonia ludzi ocalałych z apokalipsy zombie w trakcie zimy stulecia. Codzienne problemy mieszają się z walką o przeżycie i próbami odbudowania społeczeństwa.

Co się stanie, gdy u drzwi kolonii pojawi się ktoś nowy i w ich małej społeczności dojdzie do rozłamu?

Przed grą przewidziane jest 30 min. na rozgrzewkę improwizacyjną za pomocą gier i ćwiczeń aktorskich.

Charakter gry

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wulgarny język

 

Stypa

Czas: Sobota 18:30

Sala: L2

Prowadzący: Kamil Bartczak

Organizacja: Argos

Autor larpa: Kamil Bartczak, Przemysław Szymczak

Czas trwania: 3h

Liczba graczy: 13

Ograniczenia wiekowe: 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Nie

O czym jest ta gra?

Rodzinne historie, niezręczna sytuacja, więź z bliskimi.

Konwencja / świat

Współczesna Polska

Opis

Z żalem zawiadamiamy, że 5 listopada 2013 roku zmarł w wieku 56 lat ukochany Mąż i Ojciec, przedsiębiorca, właściciel warsztatu samochodowego Marek Nowak.
Krewnych, znajomych i przyjaciół zawiadamiają pogrążeni w żałobie żona Barbara, córki Joanna i Katarzyna, synowie Paweł i Andrzej

Zapraszamy na „Stypę” – larpa w trakcie którego weźmiesz udział w popogrzebowym przyjęciu w Namysłowie. Wspomnienie bliskiego zmarłego, spotkanie dawno niewidzianych krewnych i konieczność uregulowania kwestii spadku zapewne sprowokuje gorące emocje. W końcu rodowe przepychanki i rywalizacja o dziedzictwo nie są wyłącznie domeną rodzin królewskich. „Stypa” wygrała pierwszą edycję konkursu „Larpy Najwyższych Lotów”.

Charakter gry

Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Wulgarny język

 

Akty Wiary

Czas: Sobota 18:30

Sala: L3

Prowadzący: Toruń

Organizacja: LubLarp

Autor larpa: Klaudia Toruń

Czas trwania: 2h

Liczba graczy: max 16

Ograniczenia wiekowe: 18 +

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

Konwencja / świat

nasz świat, nasze czasy

Opis

Jest to słodko-gorzka gra o relacjach romantycznych, a konkretniej o problemach między dwojgiem ludzi, którzy chcą ze sobą być, ale muszą zmierzyć się z problemami. Jest to freeform podzielony na akty. Każdy z aktów trwa około 5-15 minut. Gra przewidziana jest na 2-24 graczy. Można odegrać wszystkie akty lub tylko część z nich (zalecane jest co najmniej 6). Ciągle grać może ta sama para lub pary mogą się zmieniać wedle woli graczy oraz mistrza gry. Akty odgrywane są parami, które są ze sobą w relacji romantycznej. Poziom jej sformalizowania, stażu czy konfiguracji płciowej nie ma dla gry znaczenia, lecz jeśli gracze czują taką potrzebę, mogą to ustalić.

Charakter gry

Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Tylko dla pełnoletnich, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język

 

Kawa i papierosy

Czas: Sobota 21:30

Sala: L3

Prowadzący: Patison

Organizacja:

Autor larpa: Patryk „Patison” Stryjewski

Czas trwania: 2h

Liczba graczy: 4-15

Ograniczenia wiekowe: 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Komedyjka będąca zabawą formą. Jest „błyskotliwa i o niczym”, jak zresztą film, którego jest to adaptacja. Poprawia graczom humorek, brzuchy bolą ze śmiechu i jest dobrą rozgrzewką aktorską przed dniem pełnym larpowania.

Konwencja / świat

Komedia / Współczesna / Adaptacja

Opis

Komediowa wolna forma larpowa.

Dziwne spotkania nad kawą będą kanwą larpowych etiud, delikatnie przeplatających się ze sobą w warstwie fabularnej, czyniących z graczy widzów i aktorów jednocześnie.

Gra inspirowana filmem „Kawa i papierosy” Jima Jarmusha. Czy przypadkowe, kawiarniane rozmowy mogą stać się karuzeli absurdalnych wydarzeń, przypadkowych spotkań i komedii omyłek?

Mechanika gry zakłada wykorzystanie papierosów, ale nie wolno ich palić.

Charakter gry

Gra porusza tematykę religijną, Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, W grze pojawia się hazard, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, Wulgarny język

Niedziela

Sny Erengradu

Czas: Niedziela 11:00

Sala: L1

Prowadzący: Paweł „Tredo” Potakowski & Carnival Team

Organizacja: Carnival Team

Autor larpa: Paweł „Tredo” Potakowski & Carnival Team

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: 16,  Role kobiece -2,  unisex – 6, męskie – 8

Ograniczenia wiekowe: Ze względu na poruszaną tematykę oraz możliwy rozwój wydarzeń związany z bójkami i nadużywaniem alkoholu/środków odurzających obecnych fabularnie w grze gra jest rekomendowana dla osób dojrzałych – min. 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Zapraszamy na 16-osobowy chamber larpa w klimatach Warhammera, który odbywa się w portowej tawernie w Erengradzie. Postaci będą marynarzami i kupcami, pojawią się też różni awanturnicy, kto wie, może wśród „gości” będzie nawet jakiś bojar, który chciałby wysłuchać osobiście plotek czy też posłuchać pieśniarza przygrywającego sobie bałałajką. Zachęcamy oczywiście do przyjścia w strojach odpowiadających klimatem do świata WFRP. Team organizacyjny dostarczy też stroje „zapasowe”, które mogą posłużyć za przebrania tym, których strój nie będzie odpowiadał do wybranej postaci, jak również osobom, które stroju w ogóle nie posiadają.

Konwencja / świat

Warhammer

Opis

Erengrad to drugi po Marienburgu port handlowy w północnej części Starego Świata, to tutaj najłatwiej spotkać innych mieszkańców tego kontynentu. Kupcy pragną zarabiać, politycy spisują, a awanturnicy w tawernie wspominają morskie starcie z Norsmenami, a nawet z Mrocznymi Elfami! Kislev to kraina, która oddziela Imperium od prawdziwych zagrożeń. O to przedmurze cywilizacji co i rusz rozbijają się dzicy Kurganie, spaczeni zwierzoludzie czy nawet okazjonalnie przekraczający Góry Krańca Świata zielonoskórzy. Jednak kto mógłby się bać, gdy włada Czerwony Car? Boris Niedźwiedź Bokha! Pobłogosławiony przez Ursuna, niezwyciężony i skąpany we krwi! Wznieśmy kielichy kislevskiego miodu i gorzały za zdrowie naszego Hospodara!

Wymagania co do przygotowania uczestników

Zachęcamy oczywiście do przyjścia w strojach odpowiadających klimatem do świata WFRP. Team organizacyjny dostarczy też stroje „zapasowe”, które mogą posłużyć za przebrania tym, których strój nie będzie odpowiadał do wybranej postaci, jak również osobom, które stroju w ogóle nie posiadają.

Charakter gry

Gra porusza tematykę uzależnień, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, Odgrywanie scen przemocy, W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy, Wymagane stroje. Co do wulgarnego języka to nie jest on planowany, ale oczywiście może się pojawić za sprawą wyboru graczy 🙂

 

Headline

Czas: Niedziela 11:00

Sala: L2

Prowadzący: Paweł „Skała” Jurgiel, Patryk „Patison” Stryjewski

Organizacja:

Autor larpa: Paweł „Skała” Jurgiel, Aleksander „Tuk Tuk” Tukaj

Czas trwania: 4h

Liczba graczy: 9 (4 kobiety, 5 mężczyzn)

Ograniczenia wiekowe: 16+

Larp przyjazny dla początkujących? Tak

O czym jest ta gra?

Wszyscy grający wcielają się w pracowników redakcji gazety podczas gorących wydarzeń w Irlandii Północnej. Należy spodziewać się dyskusji i antagonizmów przy podejmowaniu wspólnych decyzji.

Konwencja / świat

Irlandia XX wiek

Opis

Headline – gra o dniu z życia redakcji „Voice of Newry” podczas gorących wydarzeń w Irlandii Północnej.

Charakter gry

Gra porusza tematykę religijną, No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza, W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania